ElarTSATU

Електронний Інституційний репозитарій Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.

Ласкаво просимо на сайт Інституційного репозитария Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного!

Наш електронний архів накопичує, зберігає і надає вільний, довгостроковий доступ до електронних версій наукових публікацій,

науково-методичних і навчальних матеріалів, створених науковцями, аспірантами та студентами ТДАТУ.

Надсилайте Ваші матеріали на е-mail: lib.nauka@tsatu.edu.ua

Положення про репозитарій ТДАТУ

Вимоги щодо розміщення матеріалів у репозитарії ТДАТУ

ISSN: 2524-0714

Нові надходження

  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Здійснення судами адміністративної та господарської юрисдикцій судового контролю за застосуванням заходів фінансової відповідальності
    (Дніпро, 2025) Шумейко, Іван Павлович
    UA: Стаття присвячена судовому контролю за застосуванням заходів фінан сової відповідальності. Визначено, що судовий контроль за застосуванням заходів фінансової відповідальності буває обов’язковим (що здійснюється за ініціативою суб'єкта владних повноважень у передбачених законом випад ках) та факультативним (що здійснюється за ініціативою адресата адміні стративного акта). З’ясовано, що обов’язковий судовий контроль може бути попереднім (якщо суд стягує фінансову санкцію, яку порушник мав сплатити добровільно без адміністративного акта) або наступним (якщо суд перевіряє наявність підстав для примусового стягнення фінансової санкції, застосо ваної в адміністративному акті, який набрав чинності та не був виконаний). Визначено, що початок процедури судового оскарження може: 1) призводити до автоматичного зупинення дії оскаржуваного акта; 2) призводити до зупи нення дії акта за загальним правилом, якщо судом чи адміністративним орга ном не вирішено інше; 3) не призводити до зупинення дії акта, якщо судом не вжито заходів забезпечення позову. Обґрунтовано необхідність переходу до моделі автоматичного зупинення дії акта, оскарженого до суду. Охарактеризо вано, що в більшості випадків судовий контроль у сфері фінансової відпові дальності здійснюють адміністративні суди. Визначено, що господарські суди здійснюють судовий контроль у випадках: 1) якщо притягнення до фінансової відповідальності здійснюється за порушення антимонопольно-конкурентного законодавства; 2) якщо йдеться про стягнення фінансової санкції з борж ника у справі про банкрутство чи неплатоспроможність. Встановлено, що звернення до суду за здійсненням судового контролю обмежується строком звернення (крім вимог Антимонопольного комітету України про стягнення пені). З’ясовано, що ці строки можуть бути загальними або спеціальними і мають тривалість від 10 днів до 6 місяців. Визначено, що як правило, строки є поновлюваними, однак для оскарження рішень Антимонопольного комітету України встановлено присічний строк. /// EN: The article is devoted to judicial control over the application of measures of financial responsibility. It is determined that judicial control over the application of measures of financial responsibility can be mandatory (carried out at the initiative of the authority in cases provided for by law) and optional (carried out at the initiative of the addressee of the administrative act). It is clarified that mandatory judicial control may be preliminary (if the court imposes a financial penalty that the offender would have had to pay voluntarily without an administrative act) or subsequent (if the court verifies the grounds for the enforcement of a financial penalty imposed in an administrative act that has entered into force and has not been executed). It has been determined that the commencement of judicial appeal proceedings may: 1) lead to the automatic suspension of the contested act; 2) lead to the suspension of the act as a general rule, unless otherwise decided by the court or administrative authority; 3) not lead to the suspension of the act, unless the court has taken measures to secure the claim. The need to transition to a model of automatic suspension of the act appealed to the court is justified. It is noted that in most cases, judicial control in the field of financial responsibility is exercised by administrative courts. It has been determined that commercial courts exercise judicial control in the following cases: 1) if financial responsibility is imposed for violation of antitrust and competition legislation; 2) if it concerns the imposition of a financial penalty on a debtor in a bankruptcy or insolvency case. It has been established that appeals to the court for judicial control are limited by the time limit for appeal (except for claims by the Antimonopoly Committee of Ukraine for the imposition of penalties). It has been clarified that these time limits may be general or special and range from 10 days to 6 months. It has been determined that, as a rule, the time limits are renewable, but a strict time limit has been established for appealing against decisions of the Antimonopoly Committee of Ukraine.
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Процедура виконання актів про при тягнення до фінансової відповідальності
    (Прикарпатський юридичний вісник, 2025) Шумейко, Іван Павлович
    UA: Стаття присвячена виконанню актів про притягнення до фінансової відповідальності в Україні. Визначено, що виконання актів у справах про фінансову відповідальність здійснюється добровільно або примусово. З’ясовано, що підставами примусового виконання акта про фінансову відповідальність є: 1) адміністративний акт, що має силу виконавчого документа; 2) виконавчий документ, виданий на підставі адміністративного акта; 3) виконавчий документ, виданий на підставі судового рішення; 4) судове рішення про надання дозволу на застосування заходу примусового виконання акта (у податкових правовідносинах). Встановлено, що заходи примусового виконання цих актів визначаються інструментарієм виконавчого провадження та повноваженнями податкових керуючих. Наголошено на тому, що в разі, якщо щодо боржника розпочато процедуру банкрутства, подальше виконання акта здійснюється виключно за правилами процедури банкрутства. Зазначено, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності органу виконання здійснюється в адміністративному чи в судовому порядку; судове оскарження, як правило, здійснюється шляхом подання адміністративного позову. Обґрунтовано необхідність внесення змін до Закону України «Про виконавче провадження» щодо необхідності зупинення виконавчого провадження в разі постановлення адміністративним судом ухвали про зупинення дії індивідуального акта, який виконується у виконавчому провадженні. З’ясовано, що поворот виконання у відносинах притягнення до фінансової відповідальності здійснюється або на підставі норм процесуального права (у разі, якщо скасовано чи визнано нечинним виконане судове рішення про стягнення суми фінансових санкцій), або шляхом пред’явлення кондикційного позову (у разі, якщо скасовано виконаний адміністративний акт, який виконувався як виконавчий документ або згідно з виданим на його підставі виконавчим документом). /// EN: The article is devoted to the enforcement of acts on financial responsibility in Ukraine. It is determined that the enforcement of acts in cases of financial responsibility is carried out voluntarily or compulsorily. It is established that the grounds for compulsory enforcement of an act on financial responsibility are: 1) an administrative act that has the force of an enforcement document; 2) an enforcement document issued on the basis of an administrative act; 3) an enforcement document issued on the basis of a court decision; 4) a court decision granting permission to apply a measure of compulsory enforcement of the act (in tax relations). It has been established that the measures of compulsory enforcement of these acts are determined by the instruments of enforcement proceedings and the powers of tax administrators. It is emphasised that if bankruptcy proceedings have been initiated against the debtor, further enforcement of the act is carried out exclusively in accordance with the rules of bankruptcy proceedings. It is noted that appeals against decisions, actions or inaction of the enforcement authority are carried out in administrative or judicial proceedings; judicial appeals are usually carried out by filing an administrative claim. The necessity of amending the Law of Ukraine ‘On Enforcement Proceedings’ regarding the need to suspend enforcement proceedings in the event of an administrative court ruling to suspend the effect of an individual act that is being enforced in enforcement proceedings has been substantiated. It has been established that the reversal of enforcement in relations of financial responsibility is carried out either on the basis of procedural law (if a court decision on the recovery of financial penalties has been cancelled or declared invalid), or by filing a condictio action (if an administrative act that was enforced as an enforcement document or in accordance with an enforcement document issued on its basis has been cancelled).
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Адміністративне оскарження актів у справах про фінансову відповідальність
    (Видавничий дім «Гельветика», 2025) Шумейко, Іван Павлович
    UA: У статті надано характеристику адміністративному оскарженню актів у справах про фінансову відповідальність в Україні. З’ясовано, що правовідносини у цій сфері врегульовані загальними нормами Закону України «Про адміністративну процедуру» (крім відносин у сфері захисту економічної конкуренції) та нормами спеціального законодавства, передусім податкового. Визначено, що правила щодо строку оскарження передбачають його відлік з моменту доведення акта до відома особи або з моменту прийняття акта, а строк обчислюється у робочих, календарних днях або дорівнює місяцю. Наголошено на тому, що право на адміністративне оскарження має адресат адміністративного акта, а також потерпілий, якщо такий бере участь у провадженні. Зазначено, що процедура адміністративного оскарження складається з трьох стадій. Визначено, що на першій стадії з’ясовується наявність чи відсутність перешкод до початку провадження. На другій стадії суб’єкт розгляду скарги, керуючись принципом офіційності, вчиняє підготовчі дії, в тому числі шляхом збирання і забезпечення доказів за власною ініціативою. Обґрунтовано, що третя стадія є розглядом скарги по суті, який в разі утворення комісії з розгляду скарг здійснюється в усному провадженні. З’ясовано, що процедура закінчується ухваленням рішення або автоматичним задоволенням скарги в силу факту спливу строку розгляду скарги (якщо це передбачено законом). Зазначено, що за результатами адміністративного оскарження акту у справі про фінансову відповідальність може бути прийнято рішення про залишення скарги без задоволення або про повне чи часткове задоволення скарги. В останньому випадку оскаржений акт підлягає повному чи частковому скасуванню або зміні. Визначено, що в разі скасування акта може бути призначено новий розгляд справи або прийнято рішення про закриття справи; крім того, може бути вирішено питання про відшкодування заподіяної шкоди. Виявлено, що винятковим наслідком адміністративного оскарження у справах про фінансову відповідальність є погіршення правового становища особи, яка подала скаргу; обґрунтовано необхідність відмови від цього підходу з огляду на порушення права на захист. /// EN: The article provides a description of administrative appeals against acts in cases concerning financial responsibility in Ukraine. It has been established that legal relations in this area are regulated by the general provisions of the Law of Ukraine ‘On Administrative Procedure’ (except for relations in the field of economic competition protection) and the provisions of special legislation, primarily tax legislation. It is determined that the rules regarding the time limit for appeal provide for its calculation from the moment the act is brought to the attention of the person or from the moment the act is adopted, and the time limit is calculated in working days, calendar days or is equal to one month. It is emphasised that the right to administrative appeal is held by the addressee of the administrative act, as well as the injured party, if such a party participates in the proceedings. It is noted that the administrative appeal procedure consists of three stages. It has been established that the first stage involves determining the presence or absence of obstacles to the commencement of proceedings. It is determined that at the second stage, the subject of the complaint, guided by the principle of officiality, takes preparatory actions, including by collecting and securing evidence on its own initiative. It is determined that the third stage is the consideration of the complaint on its merits, which, in the case of the formation of a commission for the consideration of complaints, is carried out in oral proceedings. It has been established that the procedure ends with the adoption of a decision or the automatic satisfaction of the complaint due to the expiry of the deadline for considering the complaint (if provided for by law). It is noted that, based on the results of an administrative appeal against an act in a case concerning financial responsibility, a decision may be made to dismiss the complaint or to satisfy it in whole or in part. In the latter case, the contested act is subject to full or partial cancellation or amendment. It is determined that in the event of cancellation of the act, a new consideration of the case may be appointed or a decision to close the case may be made; in addition, the issue of compensation for the damage caused may be resolved. It has been found that an exceptional consequence of administrative appeals in cases of financial responsibility is the deterioration of the legal position of the person who f iled the complaint; the need to abandon this approach is justified in view of the violation of the right to defence.
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Практичні рекомендації з використання орно-просапних тракторів сімейства ХТЗ-160
    (Мелітополь, 2021) Надикто, Володимир Трохимович; Nadykto, Volodymyr
    Для вирішення проблем, пов’язаних з відсутністю на Україні потужних універсально - просапних тракторів тягового класу 2, Харківський тракторний завод на власній елементній базі освоїв випуск аналогічних за призначенням енергетичних засобів серії ХТЗ-160.
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Колійна система землеробства як основа збереження родючості ґрунту : презентація
    (Запоріжжя : ТДАТУ, 2020) Надикто, Володимир Трохимович; Nadykto, Volodymyr