ElarTSATU

Електронний Інституційний репозитарій Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.

Ласкаво просимо на сайт Інституційного репозитария Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного!

Наш електронний архів накопичує, зберігає і надає вільний, довгостроковий доступ до електронних версій наукових публікацій,

науково-методичних і навчальних матеріалів, створених науковцями, аспірантами та студентами ТДАТУ.

Надсилайте Ваші матеріали на е-mail: lib.nauka@tsatu.edu.ua

Положення про репозитарій ТДАТУ

Вимоги щодо розміщення матеріалів у репозитарії ТДАТУ

ISSN: 2524-0714

Нові надходження

  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Overview of distributed processing technologies of big data volumes and ensuring their security
    (2025) Lubko, Dmytro; Лубко, Дмитро Вікторович
    EN: The application of Big Data in global systems plays an important role in many areas of life, including business, science, medicine, the public sector and many others. Big Data is large, diverse and complex data that originates from various sources and is processed using specialized tools and technologies. Processing big data is becoming an increasingly important task for many organizations. Building an effective Big Data application requires careful planning and consideration of various aspects. This article discusses the key steps in building a Big Data application and the main aspects to consider. /// UA: Дослідження має на меті зробити огляд технологій розподіленої обробки великих обсягів даних та забезпечення їх безпеки та дати практичні рекомендації з даної проблемної області. Однією з головних тенденцій є зростання обсягів даних, що генеруються щодня, що вимагає потужних інструментів для їх обробки та аналізу. Технології, такі як Apache Hadoop та Apache Spark, дозволяють здійснювати розподілену обробку даних та обчислення великих обсягів даних. Машинне навчання та аналітика даних стали необхідними для вибуття корисної інформації з великих обсягів даних. Бібліотеки, такі як Scikit-learn та TensorFlow, дозволяють розробникам та дослідникам створювати моделі машинного навчання та проводити аналітику даних. Забезпечення безпеки та конфіденційності даних важливо для обробки великих обсягів даних, особливо в чутливих сферах, таких як охорона здоров’я та фінанси. Важливо дотримуватися відповідних правових норм і регулювань, таких як регуляція GDPR. Висновуючи, обробка великих обсягів даних є важливою для сучасного суспільства та бізнесу. Зростання обсягів даних вимагає від розробників та дослідників використовувати нові технології та методи для витягування користі з цих даних. Розвиток цього напрямку залишається актуальним та перспективним завданням для майбутніх досліджень та інновацій.
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Формування культури академічної доброчесності у здобувачів аграрних закладів вищої освіти
    (2025) Шарова, Тетяна Михайлівна; Sharova, Tetiana
    UA: У статті розглядається проблема формування культури академічної доброчесності у здобувачів вищої освіти аграрних закладів. Наголошено на значущості академічної доброчесності як складової якісної підготовки майбутніх фахівців аграрного сектору. Проаналізовано основні напрями формування доброчесної поведінки здобувачів освіти, зокрема інтеграцію етичних норм в освітній процес, залучення до наукової діяльності, використання цифрових інструментів, участь у розробленні внутрішніх кодексів етики та роль викладача як носія академічних цінностей. Акцентовано на необхідності комплексного підходу до формування внутрішньої мотивації до дотримання принципів доброчесності як запоруки професійного становлення та суспільної відповідальності майбутніх аграріїв. /// EN: The article addresses the issue of developing a culture of academic integrity among students in agricultural institutions of higher education. The significance of academic integrity as an essential component of the high-quality training of future professionals in the agricultural sector is emphasized. The main directions for fostering students’ ethical behavior are analyzed, including the integration of ethical standards into the educational process, engagement in scientific research, the use of digital tools, participation in the development of internal codes of ethics, and the role of the teacher as a bearer of academic values. The need for a comprehensive approach to cultivating internal motivation for adhering to the principles of academic integrity is underlined, as this serves as a foundation for professional development and social responsibility of future agricultural specialists.
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Використання генеративного штучного інтелекту як необхідній крок на шляху модернізації змісту освіти
    (2025) Шаров, Сергій Володимирович; Sharov, Sergii; Галчанська, В. В.; Galchanska, V. V.
    UA: У статті досліджено особливості впровадження генеративного штучного інтелекту в освітній процес. Виявлено, що інструменти штучного інтелекту можна використовувати для викладання різних дисциплін, зокрема академічного письма, програмування тощо. Розглянуто прикладні можливості таких інструментів, як ChatGPT, Kite, DeepCode та інших. Акцентовано увагу на потенціалі штучного інтелекту у формуванні цифрових компетентностей здобувачів освіти, необхідності критичного оцінювання результатів роботи штучного інтелекту з урахуванням етичних і правових аспектів. /// EN: The article explores the features of implementing generative artificial intelligence in the educational process. It has been identified that AI tools can be applied in teaching various disciplines, including academic writing and programming. The practical potential of tools such as ChatGPT, Kite, DeepCode, and others is examined. Particular attention is paid to the role of artificial intelligence in developing students’ digital competencies and to the necessity of critically evaluating AI-generated results, taking into account ethical and legal considerations.
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Твір О. Гавроша «Музей пригод»: деякі зауваги до змісту і форми
    (2025) Землянська, Аліна Вікторівна; Zemlianska, Alina; Устінова, Н. О.; Ustinova, N. O.
    UA: У статті проаналізовано твір О. Гавроша з позиції особливостей сюжету й жанрово-стилістичної еклектики. Наголошено, що автор врахував основні тренди розвитку сучасної дитячої літератури, що робить художній текст цікавим для читачів, та сповненим освітньо-виховного впливу. /// EN: The article analyzes O. Gavrosh’s work from the perspective of the plot features and genre-stylistic eclecticism. It is emphasized that the author took into account the main trends in the development of modern children’s literature, which makes the literary text interesting for readers and has a significant educational impact.
  • Item type:Документ, Access status: Open Access ,
    Проблеми інформатизації вищої освіти в умовах військового стану
    (2024) Шаров, Сергій Володимирович; Sharov, Sergii; Ребрина, Марина
    UA: У статті порушені питання, що стосуються інформатизації вищої освіти в умовах військового стану в Україні. Наголошується на тому, що розробка стратегій інформатизації, які враховують умови війни, може сприяти не лише збереженню, але й підвищенню рівня освіти в умовах нестабільності. У висновках вказано, що військові конфлікти створюють серйозні виклики для інформатизації вищої освіти, включаючи загрози кібербезпеці, обмежений доступ до ресурсів та психологічні труднощі учасників освітнього процесу. /// EN: The article raises issues related to informatization of higher education in the conditions of martial law in Ukraine. It is emphasized that the development of informatization strategies that take into account the conditions of war can contribute not only to the preservation, but also to the improvement of the level of education in conditions of instability. The conclusions indicate that military conflicts create serious challenges for the informatization of higher education, including threats to cyber security, limited access to resources and psychological difficulties of participants in the educational process.