ElarTSATU
Електронний Інституційний репозитарій Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного.
Ласкаво просимо на сайт Інституційного репозитария Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного!
Наш електронний архів накопичує, зберігає і надає вільний, довгостроковий доступ до електронних версій наукових публікацій,
науково-методичних і навчальних матеріалів, створених науковцями, аспірантами та студентами ТДАТУ.
Надсилайте Ваші матеріали на е-mail: lib.nauka@tsatu.edu.ua
Положення про репозитарій ТДАТУ
Вимоги щодо розміщення матеріалів у репозитарії ТДАТУ
ISSN: 2524-0714

Фонди
Виберіть фонд, щоб переглянути його зібрання.
Нові надходження
Item type:Документ, Access status: Open Access , Дискове гальмо колісного транспортного засобу. Патент на корисну модель № 159292. Україна(ТДАТУ, 2025) Малюта, Сергій Іванович; Головін, Дмитро СергійовичДискове гальмо колісного транспортного засобу містить супорт з однією або більше гальмівними накладками, що встановлені на несучих елементах гальма та охоплюють один або більше гальмівних дисків. При цьому що гальмівний диск виконаний з немагнітного матеріалу та оснащений полюсними наконечниками у вигляді постійних магнітів, а несучі елементи гальма обладнані щонайменше однією обмоткою індуктивності.Item type:Документ, Access status: Open Access , Нівелірна рейка. Патент на корисну модель № 159291. Україна(ТДАТУ, 2025) Малюта, Сергій Іванович; Даценко, Людмила Миколаївна; Леженкін, Олександр Миколайович; Леженкін, Іван Олександрович; Коломієць, Сергій МатвійовичНівелірна рейка містить два рухомих один відносно одного бруси, оснащені штриховими шкалами з нанесеними на них дециметровими оцифрованими поділками та обладнаними світлодіодами, вимикачами світлодіодів, а також джерелом живлення. При цьому кожен з рухомих брусів виконаний з прозорого матеріалу, наприклад прозорої пластмаси, у вигляді суцільної прямокутної балки з відполірованими гранями, а світлодіоди розміщені на торцях брусів.Item type:Документ, Access status: Open Access , Борона з гвинтовим робочим органом. Патент на корисну модель № 159290. Україна(ТДАТУ, 2025) Малюта, Сергій Іванович; Чаплінський, Андрій Петрович; Воробйов, Артем Михайлович; Юрченко, Сергій ОлександровичБорона з гвинтовим робочим органом містить раму з встановленим на ній горизонтальним барабаном, виконаним у вигляді встановлених на валу дисків, з'єднаних між собою стержнями, що ззовні охоплені стрічкою гвинтової поверхні відкритого гелікоїда. Зовнішню кромку стрічки гвинтової поверхні відкритого гелікоїда виконано зубчастою.Item type:Документ, Access status: Open Access , Здійснення судами адміністративної та господарської юрисдикцій судового контролю за застосуванням заходів фінансової відповідальності(Дніпро, 2025) Шумейко, Іван ПавловичUA: Стаття присвячена судовому контролю за застосуванням заходів фінан сової відповідальності. Визначено, що судовий контроль за застосуванням заходів фінансової відповідальності буває обов’язковим (що здійснюється за ініціативою суб'єкта владних повноважень у передбачених законом випад ках) та факультативним (що здійснюється за ініціативою адресата адміні стративного акта). З’ясовано, що обов’язковий судовий контроль може бути попереднім (якщо суд стягує фінансову санкцію, яку порушник мав сплатити добровільно без адміністративного акта) або наступним (якщо суд перевіряє наявність підстав для примусового стягнення фінансової санкції, застосо ваної в адміністративному акті, який набрав чинності та не був виконаний). Визначено, що початок процедури судового оскарження може: 1) призводити до автоматичного зупинення дії оскаржуваного акта; 2) призводити до зупи нення дії акта за загальним правилом, якщо судом чи адміністративним орга ном не вирішено інше; 3) не призводити до зупинення дії акта, якщо судом не вжито заходів забезпечення позову. Обґрунтовано необхідність переходу до моделі автоматичного зупинення дії акта, оскарженого до суду. Охарактеризо вано, що в більшості випадків судовий контроль у сфері фінансової відпові дальності здійснюють адміністративні суди. Визначено, що господарські суди здійснюють судовий контроль у випадках: 1) якщо притягнення до фінансової відповідальності здійснюється за порушення антимонопольно-конкурентного законодавства; 2) якщо йдеться про стягнення фінансової санкції з борж ника у справі про банкрутство чи неплатоспроможність. Встановлено, що звернення до суду за здійсненням судового контролю обмежується строком звернення (крім вимог Антимонопольного комітету України про стягнення пені). З’ясовано, що ці строки можуть бути загальними або спеціальними і мають тривалість від 10 днів до 6 місяців. Визначено, що як правило, строки є поновлюваними, однак для оскарження рішень Антимонопольного комітету України встановлено присічний строк. /// EN: The article is devoted to judicial control over the application of measures of financial responsibility. It is determined that judicial control over the application of measures of financial responsibility can be mandatory (carried out at the initiative of the authority in cases provided for by law) and optional (carried out at the initiative of the addressee of the administrative act). It is clarified that mandatory judicial control may be preliminary (if the court imposes a financial penalty that the offender would have had to pay voluntarily without an administrative act) or subsequent (if the court verifies the grounds for the enforcement of a financial penalty imposed in an administrative act that has entered into force and has not been executed). It has been determined that the commencement of judicial appeal proceedings may: 1) lead to the automatic suspension of the contested act; 2) lead to the suspension of the act as a general rule, unless otherwise decided by the court or administrative authority; 3) not lead to the suspension of the act, unless the court has taken measures to secure the claim. The need to transition to a model of automatic suspension of the act appealed to the court is justified. It is noted that in most cases, judicial control in the field of financial responsibility is exercised by administrative courts. It has been determined that commercial courts exercise judicial control in the following cases: 1) if financial responsibility is imposed for violation of antitrust and competition legislation; 2) if it concerns the imposition of a financial penalty on a debtor in a bankruptcy or insolvency case. It has been established that appeals to the court for judicial control are limited by the time limit for appeal (except for claims by the Antimonopoly Committee of Ukraine for the imposition of penalties). It has been clarified that these time limits may be general or special and range from 10 days to 6 months. It has been determined that, as a rule, the time limits are renewable, but a strict time limit has been established for appealing against decisions of the Antimonopoly Committee of Ukraine.Item type:Документ, Access status: Open Access , Процедура виконання актів про при тягнення до фінансової відповідальності(Прикарпатський юридичний вісник, 2025) Шумейко, Іван ПавловичUA: Стаття присвячена виконанню актів про притягнення до фінансової відповідальності в Україні. Визначено, що виконання актів у справах про фінансову відповідальність здійснюється добровільно або примусово. З’ясовано, що підставами примусового виконання акта про фінансову відповідальність є: 1) адміністративний акт, що має силу виконавчого документа; 2) виконавчий документ, виданий на підставі адміністративного акта; 3) виконавчий документ, виданий на підставі судового рішення; 4) судове рішення про надання дозволу на застосування заходу примусового виконання акта (у податкових правовідносинах). Встановлено, що заходи примусового виконання цих актів визначаються інструментарієм виконавчого провадження та повноваженнями податкових керуючих. Наголошено на тому, що в разі, якщо щодо боржника розпочато процедуру банкрутства, подальше виконання акта здійснюється виключно за правилами процедури банкрутства. Зазначено, що оскарження рішень, дій чи бездіяльності органу виконання здійснюється в адміністративному чи в судовому порядку; судове оскарження, як правило, здійснюється шляхом подання адміністративного позову. Обґрунтовано необхідність внесення змін до Закону України «Про виконавче провадження» щодо необхідності зупинення виконавчого провадження в разі постановлення адміністративним судом ухвали про зупинення дії індивідуального акта, який виконується у виконавчому провадженні. З’ясовано, що поворот виконання у відносинах притягнення до фінансової відповідальності здійснюється або на підставі норм процесуального права (у разі, якщо скасовано чи визнано нечинним виконане судове рішення про стягнення суми фінансових санкцій), або шляхом пред’явлення кондикційного позову (у разі, якщо скасовано виконаний адміністративний акт, який виконувався як виконавчий документ або згідно з виданим на його підставі виконавчим документом). /// EN: The article is devoted to the enforcement of acts on financial responsibility in Ukraine. It is determined that the enforcement of acts in cases of financial responsibility is carried out voluntarily or compulsorily. It is established that the grounds for compulsory enforcement of an act on financial responsibility are: 1) an administrative act that has the force of an enforcement document; 2) an enforcement document issued on the basis of an administrative act; 3) an enforcement document issued on the basis of a court decision; 4) a court decision granting permission to apply a measure of compulsory enforcement of the act (in tax relations). It has been established that the measures of compulsory enforcement of these acts are determined by the instruments of enforcement proceedings and the powers of tax administrators. It is emphasised that if bankruptcy proceedings have been initiated against the debtor, further enforcement of the act is carried out exclusively in accordance with the rules of bankruptcy proceedings. It is noted that appeals against decisions, actions or inaction of the enforcement authority are carried out in administrative or judicial proceedings; judicial appeals are usually carried out by filing an administrative claim. The necessity of amending the Law of Ukraine ‘On Enforcement Proceedings’ regarding the need to suspend enforcement proceedings in the event of an administrative court ruling to suspend the effect of an individual act that is being enforced in enforcement proceedings has been substantiated. It has been established that the reversal of enforcement in relations of financial responsibility is carried out either on the basis of procedural law (if a court decision on the recovery of financial penalties has been cancelled or declared invalid), or by filing a condictio action (if an administrative act that was enforced as an enforcement document or in accordance with an enforcement document issued on its basis has been cancelled).