Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19086
Title: | Менторинг у системі освіти: вплив на якість та розвиток освітнього простору |
Other Titles: | Mentoring in the education system: impact on the quality and development of the educational space |
Authors: | Шлєіна, Людмила Іванівна Shlieina, Liudmyla Ісакова, Олена Іванівна Isakova, Olena Зімонова, Ольга Володимирівна Zimonova, Olha |
Keywords: | освіта;ментор;менторство;менті;наставник;заклад вищої освіти;академічне наставництво;здобувач;education;mentor;mentoring;mentee;tutor;higher education institution;academic mentoring;applicant |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Запоріжжя : ТДАТУ |
Citation: | Шлєіна Л. І., Ісакова О. І., Зімонова О. В. Менторинг у системі освіти: вплив на якість та розвиток освітнього простору // Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць / Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного. Запоріжжя : ТДАТУ, 2025. Вип. 28. с. 343-350 |
Abstract: | UA: У статті розглянуто менторство як важливий інструмент підтримки та розвитку в системі вищої освіти, зокрема в контексті освіти дорослих. Визначено сутність менторства як цілеспрямованої взаємодії між ментором і менті, спрямованої на особистісне й професійне становлення останнього. Проаналізовано основні форми наставництва (педагогічне, міжодноліткове, м’яке, молодіжне), а також функції академічного наставника, його права й обов’язки. Окреслено ключові принципи ефективного менторства (довіра, індивідуалізований підхід, активне слухання, партнерство тощо) та наведено професіограму ментора як фахівця. Підкреслено, що менторство сприяє підвищенню якості освіти, розвитку компетентностей здобувачів і їхній успішній інтеграції в професійне середовище. /// EN: The article examines mentoring as an important tool for support and development in the higher education system, particularly in the context of adult education. The essence of mentoring is defined as purposeful interaction between a mentor and a mentee, aimed at the personal and professional development of the latter. The main forms of mentoring (pedagogical, peer, soft, youth) are analyzed, as well as the functions of an academic mentor, his rights and responsibilities. The key principles of effective mentoring are outlined (trust,individualized approach, active listening, partnership, etc.), and the professionogram of a mentor as a specialist is given. It is emphasized that mentoring contributes to improving the quality of education, developing the competencies of applicants, and their successful integration into the professional environment. |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19086 |
UDC: | 331.08.005.96 |
Appears in Collections: | кафедра Суспільно-гуманітарні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
zbirnik_Udoskonalennya_2025_-344-351.pdf | 312.03 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.