Challenges and opportunities for teachers in organizingof students’ self‐study work during distance learning at higher education institutions
Вантажиться...
Дата
Автори
Kolodii, Oleksandr
Lemeshchenko‐Lagoda, Viktoriia
Kryvonos, Iryna
Лемещенко-Лагода, Вікторія Володимирівна
Кривонос, Ірина Анатоліївна
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
ORCID
Видавець
Анотація
ENG: In education, this forced educational institutions to transit to distance learning.
As a result, it has become, on the one hand, an incentive for the introduction of
innovative technologies, and on the other ‐ an indicator of its main problems and
shortcomings. The article considers the main challenges and differences caused by the
introduction of distance education. It is emphasized that distance learning of subjects
without direct communication with the teacher convinced the educational community
in the need to create a special didactic system suitable for distance learning. The use of
distance learning courses in the education system allows highlighting a number of
positive aspects, ensuring the effectiveness of distance learning as a form of students
self‐study work. /////////////////////// UKR: З 2020 року більшість навчальних закладів світу були змушені повністю
або частково перейти на дистанційне навчання. З одного боку, масштабне
впровадження інноваційних технологій отримало новий поштовх у розвитку
освітніх інструментів, а з іншого – такий тип навчання виявив його основні
проблеми і недоліки. У статті розглянуто основні виклики, що постали перед
викладачами технічних дисциплін, що насамперед передбачають пряму
взаємодію викладача та здобувачів вищої освіти, у зв'язку із впровадженням
дистанційної освіти та шляхи їх подолання. Під час експериментальної роботи
було використано методи спостереження та дослідження дії, а також якісні,
кількісні та змішані методи оцінювання особливостей навчання здобувачів
вищої освіти, а саме самостійної роботи студентів під час періодів
дистанційного навчання. У статті наголошується на необхідності
використання викладачами спеціальної дидактичної системи, придатної для
дистанційного навчання, що має потенціал та уможливлює вивчення дисциплін
технічного циклу за дистанційної форми навчання. Середовище дистанційного
навчання Moodle є одним з тих, що активно використовується закладами
вищої освіти та покликано вирішити цю нагальну проблему, проте, розробка
курсів технічного та прикладного спрямування потребує певного алгоритму
дії, який непросто реалізувати за допомогою дистанційних технологій. У
статті зазначено за яким алгоритмом викладається кожна дисципліна курсу.
Шаблон курсу дисципліни може включати короткий вступ до предмета, робочу
програму курсу, лекційні матеріали, контрольні роботи, практичні та
лабораторні роботи, тестовий контроль знань, тощо. Однак, навіть за умови
повної відповідності основним складникам курсу, перед викладачами постає
проблема відсутності практичної складової, необхідної для засвоєння знань на
належному рівні. Більш того, важко відслідковувати діяльність студентів під
час онлайн‐занять, особливо коли ситуація ускладнена постійними збоями в
спілкуванні та нестабільністю підключення до Інтернету, великою кількістю
файлів з навчальними матеріалами або технічними проблемами з
комп’ютерами. Окрім цього, більшість викладачів страждають від надлишку
спілкування та потреби бути на зв’язку.
Опис
Бібліографічний опис
Kolodii O., Lemeshchenko‐Lagoda V., Kryvonos I. Challenges and opportunities for teachers in organizingof students’ self‐study work during distance learning at higher education institutions. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2022, № 3 (117). С.97 - 107