Реалізація гендерного складника в навчально-виховному процесі аграрного ЗВО
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
ORCID
Видавець
Видавничий дім «Гельветика»
Анотація
У статті розкрито сутність та особливості гендерної культури як теоретичне підґрунтя її формування
у студентської молоді. Проаналізовано стан дослідженої проблеми формування гендерної культури студентської молоді в умовах закладу вищої освіти; констатовано, що найбільший інтерес науковців викликає проблема
гендерного виховання молоді. У дослідженні з’ясовано, що поняття «гендерна культура» в науковій літературі
розглядається як сукупність статево-рольових цінностей у суспільних відносинах і відповідних до них норм поведінки, потреб, інтересів та форм діяльності, що зумовлена суспільним устроєм, релігійними віруваннями тощо.
Професія вимагає від особистості як наявності відповідних знань, вмінь та навичок, так і особистісних
якостей, які надають змогу ефективно опанувати професію і досягти певних вершин на професійному та особистісному рівнях, які саме і формуються в освітньому процесі ЗВО, під час оволодіння професією.
У дослідженні зазначено, що професія аграрника постає як одна з унікальних за широтою та різноманітністю вимог.
Звертаючи увагу на умови, які створюються на селі із впровадженням аграрної реформи, кардинально зростає питома вага господарської та організаційно-економічної складових частин. Розглянуто специфіку студентського контингенту аграрного ЗВО, які здебільшого є представниками традиційного сільського середовища.
Отже, специфікою студентського контингенту у вищих аграрного навчальних закладах є домінування сільської
молоді як представників традиційного сільського середовища, а також молоді, яка орієнтована на майбутню
професійну діяльність в аграрному секторі економіки.
У процесі дослідження виявлено рівень обізнаності викладачів ЗВО щодо розуміння поняття «гендер» та
«гендерна культура»; досліджено особливості реалізації гендерної складової частини в навчально-виховному
процесі аграрного ЗВО; проаналізовано ступінь висвітлення інформації про гендер і гендерні проблеми в навчально-виховній роботі аграрного закладу вищої освіти; сформульовано пропозиції щодо організації процесу
формування гендерної культури здобувачів аграрної вищої освіти.