Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/9985
Title: Програмно-методичне забезпечення навчання фундаментальним фізико-математичним дисциплінам
Other Titles: Software and methodological providing education for fundamental physical-mathematical disciplines
Authors: Сосницька, Наталя Леонідівна
Сосницкая, Наталья Леонидовна
Sosnytska, Natalia
Кортес, Х. І.
Алєксєєва, Г. М.
Онищенко, Г. О.
Keywords: навчання;підготовка фахівців;фізико-математичні дисципліни
Issue Date: 2018
Series/Report no.: Проблеми та перспективи фахової підготовки вчителя математики: зб. наук. Праць за матеріалами Міжнар. наук.-практ. конф. (30 травня – 1 червня 2018 р.);(С. 51-54)
Abstract: UK: Автори розкривають сутність стратегії створення компетентнісноорієнтованого інформаційного середовища навчання фізико-математичних дисциплін на основі спеціалізованих програмно-інструментальних засобів і освітнього контенту. У статті подано теоретико-методологічні засади розробки програмно-методичного забезпечення як системи двох функціонально пов’язаних підсистем: педагогічних програмних засобів та методичного забезпечення із їх використанням в процесі навчання фундаментальних дисциплін. EN: The authors reveal the essence of the strategy of creating a competence-oriented information environment for the study of physical and mathematical disciplines on the basis of specialized software tools and educational content. The article deals with theoretical and methodological principles of development of software and methodological support as a system of two functionally related subsystems: pedagogical software tools and methodological support with their use in the process of studying fundamental disciplines.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/9985
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2.18.pdf205.29 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.