Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/9559
Title: Візуалізація як невід’ємний аспект навчання студентів немовних спеціальностей англійської мови
Other Titles: Визуализация как неотъемлемый аспект обучения студентов неязыковых специальностей английскому языку
Visualization as an integral aspect of English language teaching to students of non-linguistic specialties
Authors: Зайцева, Наталя Володимирівна
Зайцева, Наталья Владимировна
Zaitseva, Natalia
Keywords: візуалізація;візуалізований контент;автентичні матеріали;продукування аналітичного тексту;визуализация;визуализированный контент;аутентичные материалы;продуцирование аналитического текста;visualization;visualized content;authentic materials;analytical text production
Issue Date: 2019
Series/Report no.: Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету: зб. наук. праць. Серія "Педогогіка";Вип. 22 (1) (С. 126-132)
Abstract: UK: Статтю присвячено дослідженню характеристик сучасних засобів візуалізації та хї потенціалу в рпоцесі навчання студентів немовних спеціальностей іноземної мови. З’ясовано причини необхідності підготовки студентської аудиторії до продукування самостійного аналітичного повідомлення в майбутній професійній діяльності. Проаналізовано сприйняття студентами наявного візуалізованого контенту провідних видавництв світу, типового для навчальних комплексів з англійської мови, розроблено поетапну стратегію лінгвістичної підготовки студентів до опрацювання графічної інформації. Висвітлено передумови успішного введення засобів візуалізації в диатуорну навчальну діяльність під керівництвом викладача. RU: Статья посвящена исследованию характеристик современных средств визуализации и их потенциала в процессе обучения студентов неязыковых специальностей иностранному языку. Выявлены причины необходимости подготовки студенческой аудитории к продуцированию самостоятельного аналитического сообщения в будущей профессиональной деятельности. Проанализированы восприятия студентами имеющегося визуализированного контента ведущих издательств мира, типичного для учебных комплексов по английскому языку, разработана поэтапная стратегия лингвистической подготовки студентов к работе с графической информацией. Раскрыты предпосылки успешного введения средств визуализации в аудиторную учебную деятельность под руководством преподавателя. EN: In the context of education globalization, the importance of a foreign language communicative competence for a specialist and potential employee is indisputable. For effective work in the future, the current student should master the skills of analyzing, working out and creation of visual content, hence one of the preconditions for a specialist’s success (first of all, in technical specialty) is the ability to quickly process and present large information volumes in the most accessible and compressed form. The fundamentals of productive skills mentioned above are the skills of visualized content analysis and representing in different formats trained in university courses, especially in a foreign language course. This article is devoted to the study of the characteristics of modern visualization means and their potential in the educational process of the foreign language students of non-linguistic specialties of the bachelor program. The reasons for motivation increase necessity in class activities are presented; the importance of training students for self-directed production of independent analytical message in their future professional activity is emphasized. The advantages of working out visualized foreign data over the data in text format based on a student survey were determined. The students’ perception of the visualized content which is integrated into English textbooks and typical of the world’s leading educational publishing houses, in the view of necessity, self-descriptiveness and aesthetics was analyzed. In the article, a strategy for linguistic aspect training for graphic information processing by students and for creation of their own oral or written discourse in accordance with the certain learning objectives or speech intentions is drawn up. The preconditions for successful visualization tools’ integration into class activities under the teacher guidance are presented.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/9559
Appears in Collections:кафедра Іноземні мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zaitseva MDPU 2019 fahova.pdf311.1 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.