ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8649
Title: Енергозберігаючі режими роботи асинхронних електродвигунів при змінному завантаженні
Other Titles: Энергосберегающие режимы работы асинхронных электродвигателей при переменной загрузке
Energy saving modes of induction motors with variable load
Authors: Квітка, Сергій Олексійович
Квитка, Сергей Алексеевич
Kvitka, Serhii
Вовк, Олександр Юрійович
Вовк, Александр Юрьевич
Vovk, Oleksandr
Стребков, Олександр Андрійович
Стребков, Александр Андреевич
Strebkov, Oleksandr
Волошина, Анжела Анатоліївна
Волошина, Анжела Анатольевна
Voloshyna, Anzhela
Keywords: активна потужність
втрати потужності
живляча напруга
коефіцієнт втрат
енергозбереження
режим роботи
асинхронний електродвигун
Issue Date: 2019
Series/Report no.: Праці ТДАТУ; Вип. 19, т. 3 (С. 142-150)
Abstract: UK: Через те, що робочі машини доволі часто обладнані застарілими приводними електродвигунами та пускозахисною апаратурою, а висока вартість модернізації обладнання не завжди дозволяє забезпечити енергозберігаючі режими роботи спостерігається нераціональне споживання електричної енергії. Для вирішення вищеозначеної проблеми в статті було проведено дослідження електромеханічних та теплових процесів при змінному навантаженні асинхронних електродвигуніво та при різному рівні живлячої напруги. На підставі проведених досліджень розроблена методика аналітичного дослідження коефіцієнта втрат активної потужності в асинхронному електродвигуні, під яким розуміється відношення втрат активної потужності до активної потужності на його валу у функції коефіцієнта завантаження робочої машини, а також враховано вплив рівня живлячої напруги.За прийнятою методикою проведено кількісний аналіз коефіцієнта втрат активної потужності в асинхронному електродвигуні у функції коефіцієнта завантаження робочої машини з урахуванням рівня живлячої напруги. Аналіз отриманих результатів показав, що незалежно від типу робочої машини при зниженні напруги на затискачах електродвигуна відбувається зменшення коефіцієнту втрат активної потужності в ньому в діапазоні завантаження до 50%. При завантаженні електродвигуна на 50-70% коефіцієнт втрат є мінімальним при значенні напруги близькому до номінальної, а в діапазоні від 70% і вище коефіцієнт втрат буде зменшуватись при збільшенні напруги живлення.Таким чином, використання отриманих результатів дозволяє забезпечити енергозберігаючий експлуатаційний режим роботи асинхронного електродвигуна шляхом визначення оптимального рівня живлячої напруги при змінному завантаженні останнього. RU: На основании проведенных исследований разработана методика аналитического исследования коэффициента потерь активной мощности в асинхронном электродвигателе, под которым понимается отношение потерь активной мощности к активной мощности на его валу в функции коэффициента загрузки рабочей машины, а также учтено влияние уровня питающего напряжения. По принятой методике проведен количественный анализ коэффициента потерь активной мощности в асинхронном электродвигателе в функции коэффициента загрузки рабочей машины с учетом уровня питающего напряжения. Анализ полученных исследований показал, что независимо от типа рабочей машины при снижении напряжения на зажимах электродвигателя происходит снижение коэффициента потерь активной мощности в нем в диапазоне загрузки до 50%.При загрузке электродвигателя на 50-70% коэффициент потерь минимален при значении напряжения близком к номинальному, а в диапазоне от 70% и выше коэффициент потерь будет уменьшаться при увеличении питающего напряжения. Таким образом, использование полученных зависимостей позволяет обеспечить энергосберегающий эксплуатационный режим работы асинхронного электродвигателя путем определения оптимального уровня питающего напряжения при переменной его загрузке. EN: Due to the fact that working machines are often equipped with outdated drive motors and start-up protection equipment, and the high cost of equipment modernization does not always allow to provide energy-saving modes of operation, there is an irrational use of electric energy. To solve the above problem in the article was carried out the study of Electromechanical and thermal processes at variable load asynchronous motors, as well as at different levels of supply voltage. On the basis of the research the developed methodology the analytical study of the ratio of active power losses in the asynchronous motor, which is defined as the ratio of active power losses the active power on the shaft as a function of the load factor of the working machine, and also takes into account the influence of the level of the supply voltage.According to the adopted method, a quantitative analysis of the coefficient of loss of active power in the asynchronous motor in the function of the coefficient of loading of the working machine, taking into account the level of supply voltage, is carried out. The analysis of the obtained studies showed that regardless of the type of working machine, when the voltage at the terminals of the electric motor decreases, the coefficient of active power loss in it in the loading range is reduced to 50%. When the electric motor is loaded by 50-70%, the loss coefficient is minimal at a voltage close to the nominal value, and in the range from 70% and above the loss coefficient will decrease with an increase in the supply voltage.Thus, the use of the obtained dependences makes it possible to provide an energy-saving operating mode of the asynchronous electric motor by determining the optimal level of the supply voltage at its variable load.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8649
Appears in Collections:кафедра Електротехніки і електромеханіки ім. проф. В. В. Овчарова

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (5)-142-150.pdf507,12 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.