Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8522
Title: Європейський вимір компетентнісна модель STEM-навчання фізики
Authors: Сосницька, Наталя Леонідівна
Сосницкая, Наталья Леонидовна
Sosnytska, Natalia
Keywords: STEM-specialist;mathematical training;fundamental physical;through integration of STEM;methodology of system-activity approach;a competence-based model of STEM-teaching physics;інноваційні процеси;фізика;моделі STEM-навчання
Issue Date: 2019
Publisher: Однорог
Series/Report no.: Сучасні наукові дослідження на шляху до євроінтеграції: матеріали Міжнародного науково-практичного форуму (Мелітополь, 21-22 червня 2019 р.);Ч. 2 (С. 398-400)
Abstract: EN: The article proves that the training of a modern specialist – STEM-specialist – leads to a change in the guidelines of the organization of the educational process of higher education institutions, namely from the informational and informative, explanatory and illustrative type of the educational process in physics to problem-research and design. The competence model of STEM-teaching physics, which is based on the principles of through integration of STEM and the methodology of the system-activity approach, is proposed. UK: Запровадження наскрізного STEM-навчання потребує компетентнісно-орієнтованих технологій, методів і форм навчання (ігрових технологій навчання, технологій case-study, інтерактивних методів групового навчання, проблемних методик з розвитку критичного і системного мислення) та створення педагогічних умов для здобуття результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розроблення стартапів.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8522
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.