Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8522
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСосницька, Наталя Леонідівна-
dc.contributor.authorСосницкая, Наталья Леонидовна-
dc.contributor.authorSosnytska, Natalia-
dc.date.accessioned2019-11-13T09:02:31Z-
dc.date.available2019-11-13T09:02:31Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8522-
dc.description.abstractEN: The article proves that the training of a modern specialist – STEM-specialist – leads to a change in the guidelines of the organization of the educational process of higher education institutions, namely from the informational and informative, explanatory and illustrative type of the educational process in physics to problem-research and design. The competence model of STEM-teaching physics, which is based on the principles of through integration of STEM and the methodology of the system-activity approach, is proposed. UK: Запровадження наскрізного STEM-навчання потребує компетентнісно-орієнтованих технологій, методів і форм навчання (ігрових технологій навчання, технологій case-study, інтерактивних методів групового навчання, проблемних методик з розвитку критичного і системного мислення) та створення педагогічних умов для здобуття результативного індивідуального досвіду проектної діяльності та розроблення стартапів.uk
dc.language.isoukuk
dc.publisherОднорогuk
dc.relation.ispartofseriesСучасні наукові дослідження на шляху до євроінтеграції: матеріали Міжнародного науково-практичного форуму (Мелітополь, 21-22 червня 2019 р.);Ч. 2 (С. 398-400)-
dc.subjectSTEM-specialistuk
dc.subjectmathematical traininguk
dc.subjectfundamental physicaluk
dc.subjectthrough integration of STEMuk
dc.subjectmethodology of system-activity approachuk
dc.subjecta competence-based model of STEM-teaching physicsuk
dc.subjectінноваційні процесиuk
dc.subjectфізикаuk
dc.subjectмоделі STEM-навчанняuk
dc.titleЄвропейський вимір компетентнісна модель STEM-навчання фізикиuk
dc.typeWorking Paperuk
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.