ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7850
Title: Моделирование системы конкуренции предприятий аграрной сферы
Other Titles: System modeling - competition of agrarian sphere enterprises
Authors: Назарова, Ольга Петровна
Назарова, Ольга Петрівна
Nazarova, Olha
Keywords: конкуренція
інтенсивність
оцінка
доля
ємність ринку
регіон
ступень конкуренції
стратегія
competition
intensity
assessment
share
market capacity
region
degree of competition
strategy
strategic development
integrated city development program
Issue Date: 2018
Series/Report no.: Збірник наукових праць ТДАТУ (економічні науки);№ 2 (37) (С. 239-245)
Abstract: UK: У статті обґрунтовується актуальність застосування методики оцінки інтенсивності конкуренції, що дає можливість використання ресурсів регіонів, регулювання продаж товарів на ринку, прийняття об’єктивного рішення для регіонів. Вирішення цього завдання та застосовувані методи для його розв’язку дозволяють оцінити конкурентні позиції підприємств на ринку товарів і послуг, визначити стратегію ринку, побудувати моделі управління та оцінити діяльність підприємств. EN: The article discusses the method of calculating the intensity of competition for the steppe zone of Ukraine in the agricultural sector. This makes it possible to use the resources of the regions, to regulate sales in a competitive environment. The procedure for studying the capacity and competitive environment of the consumer goods market, as well as its methods can be applied in experimental studies in order to assess the attractiveness of the market and the competitive positions of enterprises. Assessment of the intensity of competition in the analysis of the market is of great importance, since it allows you to determine the possibilities of market promotion, forms a strategy for product promotion, and preliminarily assess the results of activities. Information on the distribution of market shares among enter-prises allows you to analyze the competitive structure of the market, which is one of the objectives of the study. Competition is one of the main factors of the external environment of commercial organizations and their regional divisions, determining the market strategy, the decision to enter the region, the choice of management model and an objective assessment of the performance of the divisions.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7850
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірник ТДАТУ 2(37)2018-239-245.pdf486,68 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.