ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7799
Title: Вплив бренду на поведінку споживачів на ринку дитячого харчування
Other Titles: Brand's influence on children's behavior beauty on the child feeding market
Authors: Коноваленко, Анастасія Сергіївна
Коноваленко, Анастасия Сергеевна
Konovalenko, Anastasiia
Keywords: маркетинг
бренд
брендинг
дитяче харчування
культура
споживання
вікова періодизація
позиціонування
поведінка споживача
ринок
marketing
business
innovations
innovative marketing
intramarketing
phase analisis
Issue Date: 2018
Series/Report no.: Збірник наукових праць ТДАТУ (економічні науки);№ 2 (37) (С. 33-39)
Abstract: UK: У статті розглянуто вплив бренду на поведінку споживачів на ринку дитячого харчування через ключові функції бренду та його культуроутворюючу роль. Наведено приклади позиціювання відомих на ринку України брендів, що пропонують продукти для споживання дітьми. Зазначено, що сприйняття бренду залежить від вікової категорії дітей із урахуванням їх фізіологічних, психічних, соціальних аспектів розвитку. Наведено підходи до вікової періодизації дітей та підлітків, які можливо застосовувати із маркетинговими цілями. EN: The quality of baby food is mainly seen as a medical aspect, a pedagogical aspect (in the context of the formation of a child-rearing culture), or as a market aspect that takes into account the availability of supply and demand for the products concerned. The reduction of the population's ability to pay and its impact on the standard of living in Ukraine has led to a sharp increase in the issue of the possibility of providing parents and children with the education of children and adolescents with proper nutrition. The ways of ensuring the safety of baby food is becoming a social priority. The article considers the influence of the brand on consumer behavior in the children’s food market through the main brand functions and it’s cultural role. There are examples of positioning known brands in Ukraine that offer products for children's consumption. It is noted that perception of a brand depends on the age category of children, their physiological, psychological and social aspects of growing. Setting objectives. The purpose of the paper is to summarize the theoretical positions on the brand's influence on the behavior of consumers on the baby food market. Conclusions: The influence of the brand on children's audiors has a significant cultural role, which increases the need to adhere to the principles of social responsibility of business and the principles of business ethics in the market.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7799
Appears in Collections:кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Збірни ТДАТУ 2(37)2018-33-39.pdf374,42 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.