Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7482
Title: Methodical approaches to defining marketing activity
Other Titles: Методичні підходи до визначення ефективності маркетингової діяльності
Authors: Voronianska, Olena
Воронянська, Олена Владиленівна
Воронянская, Елена Владиленовна
Arestenko, Tetiana
Арестенко, Тетяна Вікторівна
Арестенко, Татьяна Викторовна
Keywords: мarketing activity
indicators
efficiency
marketing innovation
risk of costs
маркетингова діяльність
показники
ефективність
інновації в маркетинг
ризикованість витрат
Issue Date: 2019
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 1 (39) (С.34 - 38)
Abstract: EN: Different approaches to creation of a system of indicators for assessing marketing activities effectiveness are defined. It is revealed that differences in approaches happen due to direction, branch, purpose and period of cover-age of marketing activities. It is emphasized that it is necessary to calculate costs of marketing activities and effective-ness of these costs due to their riskiness. UK: Визначені різні підходи до формування системи показників оцінювання ефективності маркетин-гової діяльності. З’ясовано, що відмінності у підходах обумовлено спрямованістю, галуззю використання, ме-тою і періодом охоплення маркетинговою діяльністю. Наголошується на необхідності обчислення витрат на маркетингову діяльність і ефективності цих витрат у зв’язку з їх ризикованістю
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7482
Appears in Collections:кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
7.pdf303,83 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.