ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7394
Title: Cross-cultural classes as a pledge of effective teaching english
Authors: Shevchenko, Svitlana
Шевченко, Світлана Петрівна
Шевченко, Светлана Петровна
Keywords: міжкультурні заняття
процес навчання
різні культури
процес викладання
соціальна культура
цільова мова
cross-cultural classes
process of learning
different cultures
teaching process
social culture
cultural background
target language
Issue Date: 2018
Publisher: ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
Series/Report no.: Нові технології навчання: збірник наукових праць;Вип. 91 (C. 187-192)
Abstract: EN: Modern globalization of all spheres of our life can be realized in the context of intercultural communication and tolerant attitude to people of different nationalities, religions, traditions, and customs. Cultural aspect of English classes is the main tool for achieving these goals. The aim of this article is highlighting of cultural aspect as a key element in teaching English. The question of cross-cultural aspect integration during English learning classes is under consideration. The author stresses on the importance of cross-cultural classes of English for achieving such goals as learning about other cultures and lifestyles, self-respect and respect for others, tolerance andpersonal growth, making interculturalEnglish communication effective. UK: Сучасну глобалізацію усіх сфер нашого життя може бути реалізовано у контексті міжкультурної комунікації та толерантного ставлення до людей різних національностей, релігійних конфесій, традицій та звичаїв. Культурологічний аспект занять з англійської мови є головним інструментом для досягнення таких цілей. Мета цієї статті – відокремлення культурологічного аспекту як ключового елементу у викладанні англійської. Статтю призначено питанню інтеграції культурологічного аспекту до канви завдань на заняттях з англійської мови. Автор акцентує на важливості проведення занять культурологічної спрямованості для поліпшення якості знань, самовдосконалення, виховання толерантних міжкультурних взаємовідносин та підготовки слухачів до вільного спілкування англійською мовою в різних соціальних ситуаціях.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/7394
Appears in Collections:кафедра Іноземні мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Novi tehnologii navchannia (vup.91)-187-192.pdf104,4 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.