Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6930
Title: Роль навчальної дисциплiни «Рослинництво» у формуваннi професiйних компетенцiй майбутнього фахiвця аграрної сфери
Other Titles: The role of the discipline "Plantgrower" in the formation of professional equipment of the future specialist of the agrarian sector
Authors: Білоусова, Зоя Володимирівна
Белоусова, Зоя Владимировна
Bilousova, Zoia
Кенєва, Вікторія Анатоліївна
Кенева, Виктория Анатольевна
Kenieva, Viktoriia
Keywords: професійні компетенції
аграрна сфера
якість підготовки фахівців
рослинництво
professional competences
agrarian sphere
quality of specialists training
plant growing
Issue Date: 2019
Series/Report no.: Збірник науково-методичних праць "Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти";(С. 124-129)
Abstract: UK: В системі реформування вищої аграрної освіти в Україні, одним із новітніх кроків на шляху наближення до європейського та світового рівнів є впровадження компетентного підходу у процес професійної підготовки, кінцевим результатом якого є набуття студентами професійних компетенцій. В статті наведені фактори, що впливають на формування профеciйних компетенцій майбутнього фахiвця аграрної сфери. EN: In the system of reforming higher agricultural education in Ukraine, one of the newest steps towards getting closer to European and world levels is the introduction of a competence-based approach into the vocational training process, the end result of which is the acquisition of professional competencies by students. The article describes the factors influencing the formation of professional configurations of the future specialist of the agricultural sector.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6930
Appears in Collections:кафедра Рослинництва ім. професора Калитки В. В.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Білоусова, Кенєва.pdf483,85 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.