Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6813
Title: Creative personality and its dignicular role in the formation of a known economy in the conditions of the challenges of globalization of informational society
Other Titles: Креативна особистість та її визначальна роль у формуванні економіки знань в умовах викликів глобалізації інформаційного суспільства
Креативная личность и ее определяющая роль в формировании экономики знаний в условиях вызовов глобализации информационного общества
Authors: Kiurchev, Volodymyr
Кюрчев, Володимир Миколайович
Кюрчев, Владимир Николаевич
Oleksenko, Roman
Олексенко, Роман Іванович
Олексенко, Роман Иванович
Keywords: informational and knowledge society
creative personality
creativity
creative and value orientations
creative and knowledge economy
creative and knowledge education
інформаційно-знаннєве суспільство
креативна особистість
творчість
креативно-ціннісні орієнтації
креативно-знаннєва економіка
креативно-знаннєва освіта
информационно-знаниевое общество
креативная личность
творчество
креативно-ценностные ориентации
креативно-знаниевая экономика
креативно-знаниевое образование
Issue Date: 2019
Series/Report no.: Humanities bulletin of zaporizhzhia state engineering academy;(P. 132-145)
Abstract: EN: The urgency of the research is that the conditions for the formation of a creative personality, which are the result of the formation of a creative and knowledge economy, in which the given type of personality is in demand, is presented. Problem statement – the phenomenon of a creative personality as a phenomenon and a basis for formation of a creative and knowledge economy in the conditions of globalization challenges and trends 4.0. It is the information society and social entrepreneurship that are the main factors in the formation and development of a creative and knowledge economy, which requires the formation of a creative personality. UK: Актуальність дослідження в тому, що представлено умови формування креативної особистості, що є результатом формування креативно-знаннєвої економіки, в якій витребуваною є даний тип особистості. Постановка завдання – феномен креативної особистості як феномен і основа для формування креативно-знаннєвої економіки в умовах викликів та трендів глобалізації 4.0. Саме інформаційне суспільство та соціальне підприємництво виступають головними чинниками становлення і розвитку креативно-знаннєвої економіки, яка вимагає формування креативної особистості. RU: Актуальность исследования в том, что представленые условия формирования креативной личности, являются результатом формирования креативно-знаниевой экономики, в которой нуждается данный тип личности. Постановка задачи - феномен креативной личности как феномен и основа для формирования креативно-знаниевой экономики в условиях вызовов и трендов глобализации 4.0. Именно информационное общество и социальное предпринимательство выступают главными факторами становления и развития креативно-знаниевой экономики, требующей формирования креативной личности.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6813
Appears in Collections:кафедра Машиновикористання в землеробстві

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1_Вісник_№76_24.04.19 (2)-132-145 (1).pdf459,94 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.