ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6219
Title: Кон’юнктурний аналіз стратегії ціноутворення: мікроекономічний аспект
Other Titles: Conjunctional analysis of pricing strategy: microeconomic aspects
Authors: Кукіна, Наталя Володимирівна
Кукина, Наталья Владимировна
Kukina, Natalia
Васильченко, Олена Олегівна
Васильченко, Елена Олеговна
Vasylchenko, Olena
Keywords: ціна
витрати
прибуток
ринкова структура
рівень рентабельності
коефіцієнт еластичності
диференціювання цін
price
cost
profit
market structure
profitability level
coefficient of elasticity
price differentiation
Issue Date: 2018
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету: економічні науки;№ 1 (36) (С. 53-59)
Abstract: UK: У статті проведено аналіз попиту і пропозиції сільськогосподарської продукції аграрного підприємства та визначено основні тенденції формування ціни з урахуванням типу ринкової структури. Визначено напрями і заходи мікроекономічного характеру з удосконалення стратегії ціноутворення щодо підвищення економічних результатів сільськогосподарського виробництва. EN: The article analyzes the demand and supply of agricultural products of agrarian enterprises and outlines the main tendencies of price formation taking into account the type of market structure. The directions and measures of the microeconomic nature of improving the pricing strategy for increasing the economic results of agricultural production are determined. The purpose of the article is to substantiate theoretical and methodological principles and promising practical directions of improving the pricing strategy in agricultural enterprises on the basis of microeconomic analysis. The methodological and organizational-economic issues related to the scientifically grounded pricing formation on the principles of improving the pricing strategy by the limit indicators of production, the formation of economically justified demand differentiation, and the identification of the nature of price elasticity for agricultural enterprises are disclosed. In other words, the microeconomic aspect of choosing a pricing strategy is investigated.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6219
Appears in Collections:кафедра Бізнес-консалтингу та міжнародного туризму

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
53-59.pdf1,48 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.