Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6206
Title: Комплексний аудит інструментів маркетингу підприємства
Other Titles: Comprehensive audit marketing tool enterprise
Authors: Шевчук, Олена Юріївна
Шевчук, Елена Юрьевна
Shevchuk, Olena
Keywords: маркетинговий аудит;бізнес-проект;управління маркетингом;маркетингові дослідження;ринкова позиція;аудит marketing-mix;marketing audit;business project management;marketing;market research;market position;audit marketing-mix
Issue Date: 2017
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 1-2 (33-34) (С. 61-68)
Abstract: Стаття присвячена формуванню комплексної оцінки перспективи розвитку ринку і ресурсів компанії за допомогою аудиту маркетингу. Це дозволяє проаналізувати всю роботу системи маркетингу, виділити системоутворюючі чинники підвищення ефективності роботи структури маркетингу і продажів. Розроблена модель проведення комплексного аудиту операційного маркетингу підприємства дозволить приймати стратегічні та операційні рішення на основі інформаційної системи, отриманої в ході проведення комплексної ревізії. Удосконалення технології проведення комплексного маркетингового аудиту допоможе прискорити і якісно підвищити ефективність прийнятих стратегічних рішень на рівні топ-менеджменту, керівників відділів, робочих груп та інших підрозділів компанії. The article is devoted to the formation of a comprehensive assessment of market prospects and resources company with marketing audits, allowing analyze the work of the marketing system, to provide system-factors increase the efficiency of marketing and sales structure. Today the production program most companies usually formed without a comprehensive assessment of market prospects and the company's resources, with no scientific formulation of problems, development and study of strategic decisions. Under the marketing audit should understand the diagnostic process and optimize the marketing policy to improve the marketing system of enterprises, market-oriented. The subject of the study appears audit all elements of marketing that can be grouped according to certain functions: analytical, management, production and marketing. This leads to the fact that Ukrainian companies can not generate adequate behavioral strategy situation in the market and leads to loss of resources. Development model of comprehensive audit of operational marketing company will make strategic and operational decisions based information system developed during a comprehensive audit. This comprehensive approach to the development of business strategies and tactics companies can provide a synergistic effect and maximum efficiency of the enterprise. Improving the technology of integrated marketing audit, its standardization and the use of the Ukraine for the evaluation and formation of strategic solutions company, will significantly accelerate and qualitatively increase the effectiveness of the strategic decisions at the level of top management, heads of departments, workgroups and other divisions of the company.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6206
Appears in Collections:кафедра Менеджмент

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf600.89 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.