ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6162
Title: Роль переговорів в процесі надання консалтингових послуг
Other Titles: The role of negotiation in consulting services
Authors: Серських, Надія Сергіївна
Серских, Надежда Сергеевна
Serskykh, Nadiia
Keywords: консалтинг
консалтингова послуга
консалтингова послуга в агросервісні
переговори
етапи переговорів
стратегії переговорів
consulting
consulting service
consulting service in agro-services
negotiations
negotiation stages
negotiation strategies
Issue Date: 2018
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету: економічні науки;№ 1 (36) (С. 271-276)
Abstract: UK: Проаналізовано теоретичні підходи до трактування поняття «консалтинг», «консалтингова послуга», «консалтинг в агросервісі». Розглянуто основні етапи переговорного процесу між консультантами та споживачами консалтингових послуг. Запропоновано таблицю самодіагностики консультантів в перегово-рному процесі та модель «Квадрантів взаємодії» консультанта та клієнта. Визначено можливі стратегії консультантів в переговорному процесі. EN: The wording of Article purposes. The purpose of the paper is to analyze the theoretical approaches to the definition of the concept of "consulting", "consulting-service" and to determine the role of negotiation when establishing the rela-tionship between the pro-wider consulting services and its client. The theoretical approaches to the interpretation of the concept "consulting", "consulting service", "consulting in ag-roservice" are analyzed. The main stages of the negotiation process between consultants and consumers of consulting services are considered. The table of self-diagnostics of consultants in the negotiation process and the model of the “In-teraction quadrant” of the consultant and client are offered. The possible strategies of consultants in the negotiation process are determined.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/6162
Appears in Collections:кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
271-276.pdf1,22 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.