ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/5558
Title: Factors of the marketing macro system effecting children’s food production
Other Titles: Фактори маркетингового зовнішнього середовища, що впливають на виробництво продуктів дитячого харчування
Факторы маркетинговой внешней среды, влияющие на производство продуктов детского питания
Authors: Данн, Дж.
Бруннер, Т.
Легеза, Дар'я Георгіївна
Легеза, Дарья Георгиевна
Leheza, Daria
Коноваленко, Анастасія Сергіївна
Коноваленко, Анастасия Сергеевна
Konovalenko, Anastasiia
Демчук, Олена Миколаївна
Демчук, Елена Николаевна
Demchuk, Olena
Keywords: Marketing Macro System
Marketing Factors
Vegetables Producers
Children’s Food
A Total Integer Indicator
маркетингове макросередовище
маркетингові чинники
виробники овочевої продукції
дитяче харчування
загальний інтегральний показник
маркетинговая макросреда
маркетинговые факторы
производители овощной продукции
детское питание
общий интегральный показатель
Issue Date: 2018
Publisher: Institute of Society Transformation
Series/Report no.: Economic Annals-XXI;170(3-4),(P. 49-56)
Abstract: EN: The article reveals unsettled reasons of changing in the children’s food market. Various political, economic, demographic, sociological, natural, and technological forces are extensively used in the paper to examine the external influence on the market. The aim of the research is a consequent evaluation of children’s food production factors on the macro level of the vegetable market. The novelty of the study explains the research methodology which is based on a factor analysis of a marketing system influence on the macro level. The study presents a quantitative expert evaluation of the main factors in the vegetable market. We use the total integer indicator to study a degree of influence both in complex and separately. An improved methodology is outlined in three sections. The first section gives an overview of marketing forces at the macro level. The second section examines the most significant negative and positive factors in the complex. Finally, our propositions for market development are drawn in the final section. It is suggested that economic, demographic and socio-geographic factors affect mostly at the macro level. Calculation of total threats and opportunities in factor groups proves a negative tendency in the development of enterprises which offer vegetable products for children. Based on the factors grouping results, the authors propose further alternative strategies for marketing development in vegetable enterprises such as Internet purchasing and upgraded food canal chain management.UK: У статті розкриваються неврегульовані причини зміни маркетингового середовища на ринку продуктівдитячого харчування. Мета дослідження – послідовна оцінка факторів зовнішнього маркетингового середовища ринку овочів, які пропонуються для дитячого харчування. Обґрунтовується, що на макрорівні основними факторами є економічні, демографічні та соціально-географічні. Обчислення загроз і можливостей у групах факторів свідчить про негативну ринкову ситуацію для розвитку підприємств із виробництва овочевої продукції для дітей. Ґрунтуючись на результатах групування чинників, автори пропонують додаткові альтернативні стратегії розвитку маркетингу на овочевих підприємствах, такі як Інтернет-закупки й модернізація логістики продуктів харчування. RU: В статье раскрываются неурегулированные причины изменения маркетинговой среды на рынке продуктов детского питания. Цель исследования – последовательная оценка факторов маркетинговой внешней среды рынка овощей, которые предлагаются для детского питания. Обосновывается, что на макроуровне основополагающими факторами являются экономические, демографические и социально-географические. Вычисление угроз и возможностей в группах факторов свидетельствует о негативной рыночной ситуации для развития предприятий по производству овощной продукции для детей. Основываясь на результатах группировки факторов, авторы предлагают дополнительные альтернативные стратегии развития маркетинга на овощных предприятиях, такие как Интернет-закупка и модернизация логистики продуктов питания.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/5558
Appears in Collections:кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ea-V170-09.pdf1,48 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.