Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/5502
Название: Гуманітарний складник у формуванні духовної особистості: філософсько-освітня експлікація
Другие названия: Humanitarian component in the formation of a spiritual personality: philosophical and educational explication
Авторы: Тараненко, Галина Григорівна
Тараненко, Галина Григорьевна
Taranenko, Halyna
Ключевые слова: духовність
гуманітарний складник
гармонізація
культурно-освітній простір особистості
цілісність людини
spirituality
humanitarian component
harmonization
cultural and educational space of personality
integrity of personality
Дата публикации: 2018
Серия/номер: Вісник Львівського університету;Вип. 18 (С. 224-229)
Краткий осмотр (реферат): Здійснено філософсько-освітню експлікацію феномена духовності як засадничого принципу культурно-освітнього простору особистості й основи людського майбуття. Зазначено, що інтеграція знань та умінь професійної підготовки здобувача вищої освіти із системними процесами виховання загальнолюдських цінностей особистості на засадах духовності уможливлює формування у свідомості цілісної картини світу, що науково охоплює сферу професійної діяльності й особистісно-соціальне життя.In the article the author presents the philosophical and educational explication of the phenomenon of spirituality as a fundamental principle of the cultural and educational space of personality and the basis of human future. It is noted that the integration of student’s knowledge, skills and abilities with the systematic processes of the development of personality’s universal values on the principles of spirituality in the sphere of his or her professional training enables the formation of an integral picture of the world in the consciousness of the individual. All features that have been mentioned above scientifically cover the sphere of human being’s professional activity as well as personal and social life. The author has proved that it is important to build organizational and pedagogical models of spiritual development of personality on the principles of natural correspondence, cultural correspondence, spiritual self-realization, human and nature-centeredness taking into account the concepts of co-evolution, ethics of responsibility, genetic priority of nature, eco-friendliness, etc.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/5502
Располагается в коллекциях:кафедра Суспільно-гуманітарних наук

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
1_Гуманітарний складник.pdf180,56 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
Показать полное описание ресурса   


Google ScholarTM

Проверить


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.