Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4127
Название: Студентоцентрований підхід до професійної освіти в умовах сталого розвитку суспільств
Другие названия: Студентоцентрованый подход к профессиональному образованию в условиях устойчивого развития общества
A student-centered approach to professional education in terms of a sustainable community development
Авторы: Сосницька, Наталя Леонідівна
Sosnytska, N.
Сосницкая, Наталия Леонидовна
Глікман, С.
Гликман, С.
Glickman, S.
Ключевые слова: компетентність
сталий розвиток
професійна освіта
студентоцентризм
студентоцентрований підхід
компетентность
устойчивое развитие
профессиональное образование
студентоцентризм
студентоцентрованный подход
competence
constant development
professional education
student-centrism
student-centered approach
Дата публикации: 2017
Серия/номер: Науковий вісник Льотної академії;Серія: Педагогічні науки. Вип. 1
Краткий осмотр (реферат): UK: У статті теоретично обґрунтовано студентоцентрований підхід до професійної освіти в умовах сталого розвитку суспільства, а саме: надано визначення категорій «сталий розвиток» та «студентоцентрований підхід»; зазначено відмінність між «знаннєвою» та «компетентнісною» парадигмами освіти, між результатами навчання та компетентностями; виокремлено роль студентоцентрованого навчання у підготовці студентів та принципи його реалізації (свідомості та активності, суб’єктності й синергетичності та ін.). RU: В статье раскрыто теоретическое обоснование студентоцентрованного подхода к профессиональному образованию в условиях устойчивого развития общества, а именно: дано определение категорий «устойчивое развитие» и «студентоцентрованный подход»; отмечено различие между «знаниевой» и «компетентностной» парадигмами образования, между результатами обучения и компетенциями; выделены роль студентоцентрованного обучения в подготовке студентов и принципы его реализации (сознания и активности, субъектности и синергетичности и др.). EN: In the article there has been theoretically grounded student-centered approach to the professional education in conditions of constant development of society. There have been determined the main factors of topicality of implementation of student-centered approach in educational activity; the treatment of categories «constant development» and «student-centered approach» has been given; there have been defined the distinction between «knowledge» and «competence» paradigm of education, between results of education and competences; there have been defined high-priority competences of modern specialist (ability to work in the group, ability to study during the whole life, readiness to changes, ability to act in non-standard situations and others); there have been determined the role of student-centered teaching in training of students and principles of its realization (consciousness and activity, subjectivity and synergetic and others); there have been considered ideas of student centrism as a ground of projecting of educational environment which provides conditions for self-development, self-organization and self-realization of personality in professional activity, creativity and other kind of activity. The great attention is paid to the role of teacher in the giving process which realizes the new function of the manager and consultant of students for mastering by them competences, systematization and improvement ofknowledge.
URI (Унифицированный идентификатор ресурса): http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4127
Располагается в коллекциях:кафедра Вища математика та фізика

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
2-378-382.pdf370,89 kBAdobe PDFЭскиз
Просмотреть/Открыть
Показать полное описание ресурса   


Google ScholarTM

Проверить


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.