Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4118
Title: Концептуальна модель науково-педагогічних досліджень інклюзивних процесів
Other Titles: Концептуальная модель научно-педагогических исследований инклюзивных процессов
The conceptual model of scientific and pedagogical researches of inclusive process
Authors: Сосницька, Наталя Леонідівна
Сосницкая, Наталья Леонидовна
Sosnytska, Natalia
Keywords: методологія;основи;науково-педагогічне дослідження;інклюзія;гетерогенність;процес;модель;концепція;методология;основы;научно-педагогическое исследование;инклюзия;гетерогенность;процесс;модель;концепция;methodology;grounds;scientific and pedagogical researches;inclusion;heterogeneity;process;model;conception
Issue Date: 2016
Series/Report no.: Український педагогічний журнал;№ 2 (С. 93-103)
Abstract: UK: У статті розкрито методологічні основи моделі науково-педагогічних досліджень інклюзивних процесів, описано її основні характеристики й особливості. Проаналізовано процес формування ланцюжка теоретичних і нормативних моделей науково- педагогічних досліджень з урахуванням принципу гетерогенності. Визначено ознаки, за якими формується зміст аксіологічної моделі науково-педагогічного дослідження як методологічного орієнтира між теоретичною та нормативною моделями. RU: В статье раскрыты методологические основания модели научно-педагогических исследований инклюзивных процессов, описаны ее основные характеристики и особенности. Проанализирован процесс создания теоретических и нормативных моделей научно-педагогических исследований с учетом принципа гетерогенности. Определены признаки, по которым формируется содержание аксиологической модели научно-педагогического исследования как методологического ориентира между теоретической и нормативной моделями. EN: There have been opened methodological grounds of model of scientific and pedagogical researches of inclusive process; the main characteristics and peculiarities of it have been described. The author has analyzed the process of creating of theoretical and normative models of scientific and pedagogical researches with taking into account the principle of heterogeneity. In the article there have been defined features of forming of the content of axiological model of scientific and pedagogical researches as a methodological reference point between theoretical and normative models.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4118
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4.pdf1.71 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.