ТАВРІЙСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ
АГРОТЕХНОЛОГІЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ ДМИТРА МОТОРНОГО
Tsatu logo DMYTRO MOTORNYI
TAVRIA STATE
AGROTECHNOLOGICAL UNIVERSITY
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/2435
Title: Роль стратегічного планування при виході аграрних підприємств на зовнішній ринок
Authors: Плотніченко, Світлана Романівна
Плотниченко, Светлана Романовна
Plotnichenko, Svitlana
Гаврилюк, І. І.
Keywords: стратегічне планування
ринок
аграрний сектор
управління
підприємство
фірми
план розвитку
економічне середовище
підприємства
іноземні компанії
Issue Date: 2014
Publisher: ТДАТУ
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 4 (28) (С.148-150)
Abstract: UA: Розглянуто стратегії поведінки підприємств на ринку та особливості виконання стратегічного планування з визначення внутрішніх і зовнішніх чинників, які впливають на діяльність організації. Стратегічне планування є важливим елементом у системі управління аграрним підприємством при виході на зовнішні ринки. Метою планування є забезпечення потенціалу майбутньої успішної діяльності й досягнення поставлених довгострокових цілей підприємства. EN: Strategic planning is an important element in the system of agricultural enterprises in entering foreign markets. The purpose of planning is to ensure the success of the future potential and achieve their long-term goals of the company. In the conditions of market economy activity of enterprises agrarian a sector, which are the producers of agricultural produce on overseas markets is a difficult many-sided process which many factors influence on. An action of many factors is determining and that is why effectiveness to a great extent depends on at the co-ordinated actions of economy on overseas markets. The strategic planning is very important for all firms which are present at the market. Swingeing majority of the Ukrainian enterprises acknowledge the necessity of development of strategy of development and aspire the scales of the activity to expansion. Enterprises to function effectively at the international level to develop an exit strategy in foreign markets. Strategic planning provides an opportunity to better understand theenvironment of their activities, their potential and limitations. Thanks to him, there is a possibility to make dec isions based on common priorities, values and objectives, the importance of which is recognized as the whole enterprise and its employees. Strategic planning is one of the main functions of strategic management. It is a process of decision-making with the strategic foresight (formation strategies), resource allocation of adaptation to the external environment, internal organization. Its mission - to provide innovations and changes in the organization adequately.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/2435
Appears in Collections:кафедра Менеджмент

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1885.pdf220,28 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record   


Google ScholarTM

Check


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.