Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/2399
Title: Оцінка PBL як поширеного у зарубіжних університетах інноваційного підходу до підготовки інженерів
Authors: Тітова, Олена Анатоліївна
Титова, Елена Анатолиевна
Titova, Olena
Keywords: проблемне навчання;проектно-орієнтоване навчання;підготовка інженера;інноваційна інженерна діяльність;творчий потенціал інженера;problem based learning;project based learning;engineering education;innovative engineering;engineer creative potential
Issue Date: 2017
Publisher: Суми: ФОП Цьома С. П.
Series/Report no.: Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка:збірник наукових статей у 2 частинах;Ч. 1 (С. 156-161)
Abstract: Uk: В статті подано результати дослідження одного з найпоширеніших за кордоном підходів до підготовки інженера – PBL (problem / project based learning – проблемно- / проектно-орієнтоване навчання). Проаналізовано взаємодію понять problem / project-oriented. Наведено окремі приклади ефективного застосування підходу у світових університетах. En: The article deals with PBL (problem / project based learning) as one of the most popular approaches used in engineering education all over the world. The paper includes the results of analysis for clarifying problem / project-oriented terms interaction. There are some examples of an effective application of the approach at world universities
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/2399
Appears in Collections:кафедра Іноземні мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PBL_2017.pdf175.44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.