Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/2399
Title: | Оцінка PBL як поширеного у зарубіжних університетах інноваційного підходу до підготовки інженерів |
Authors: | Тітова, Олена Анатоліївна Титова, Елена Анатолиевна Titova, Olena |
Keywords: | проблемне навчання;проектно-орієнтоване навчання;підготовка інженера;інноваційна інженерна діяльність;творчий потенціал інженера;problem based learning;project based learning;engineering education;innovative engineering;engineer creative potential |
Issue Date: | 2017 |
Publisher: | Суми: ФОП Цьома С. П. |
Series/Report no.: | Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка:збірник наукових статей у 2 частинах;Ч. 1 (С. 156-161) |
Abstract: | Uk: В статті подано результати дослідження одного з найпоширеніших за кордоном підходів до підготовки інженера – PBL (problem / project based learning – проблемно- / проектно-орієнтоване навчання). Проаналізовано взаємодію понять problem / project-oriented. Наведено окремі приклади ефективного застосування підходу у світових університетах. En: The article deals with PBL (problem / project based learning) as one of the most popular approaches used in engineering education all over the world. The paper includes the results of analysis for clarifying problem / project-oriented terms interaction. There are some examples of an effective application of the approach at world universities |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/2399 |
Appears in Collections: | кафедра Іноземні мови |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
PBL_2017.pdf | 175.44 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.