Gamification in language learning: the effectiveness of interactive methods

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Kryvonos, Iryna
Кривонос, Ірина Анатоліївна

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

ORCID

Видавець

Запоріжжя : 2025

Анотація

EN: This study explores the effectiveness of interactive methods in English language acquisition, focusing on game-based learning, digital tools, and collaborative platforms. Through a review of recent empirical studies and classroom applications, the research identifies key gamification strategies, such as point systems, leaderboards, rewards, and role-playing that significantly improve learners' linguistic performance and communicative competence. The findings suggest that when aligned with pedagogical goals, gamified environments foster deeper cognitive involvement and support a learner-centered model of instruction.

Опис

Бібліографічний опис

Kryvonos I. Gamification in language learning: the effectiveness of interactive methods. Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти : матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (з міжнародною участю), м. Запоріжжя, 20-21 травня 2025 р. Запоріжжя : ТДАТУ, 2025. С. 73-77.

DOI

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By