Gamification in language learning: the effectiveness of interactive methods
Вантажиться...
Дата
Автори
Kryvonos, Iryna
Кривонос, Ірина Анатоліївна
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
ORCID
Видавець
Запоріжжя : 2025
Анотація
EN: This study explores the effectiveness of interactive methods in English language
acquisition, focusing on game-based learning, digital tools, and collaborative platforms. Through a
review of recent empirical studies and classroom applications, the research identifies key
gamification strategies, such as point systems, leaderboards, rewards, and role-playing that
significantly improve learners' linguistic performance and communicative competence. The findings
suggest that when aligned with pedagogical goals, gamified environments foster deeper cognitive
involvement and support a learner-centered model of instruction.
Опис
Ключові слова
Бібліографічний опис
Kryvonos I. Gamification in language learning: the effectiveness of interactive methods. Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти : матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (з міжнародною участю), м. Запоріжжя, 20-21 травня 2025 р. Запоріжжя : ТДАТУ, 2025. С. 73-77.