The role and status of learner’s dictionaries in efl education: theoretical foundations and future perspectives

Вантажиться...
Ескіз

Дата

Автори

Bytko, Nataliya
Битко, Наталія Сергіївна

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

ORCID

Видавець

Запоріжжя : 2025

Анотація

EN: This paper explores the evolving role of learner’s dictionaries in English as a Foreign Language (EFL) education. Re-examining their theoretical foundations, typology, and current applications, it highlights their pedagogical value in vocabulary development, grammar awareness, and learner autonomy. A mixed-methods approach – including theoretical, corpus-based, and comparative analyses – is proposed to assess printed and digital formats, emphasizing the need for context-specific, user-oriented works in modern language learning environments.

Опис

Бібліографічний опис

Bytko N. The role and status of learner’s dictionaries in efl education: theoretical foundations and future perspectives. Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти : матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (з міжнародною участю), м. Запоріжжя, 20-21 травня 2025 р. Запоріжжя : ТДАТУ, 2025. С. 23-27.

DOI

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By