The role and status of learner’s dictionaries in efl education: theoretical foundations and future perspectives
Вантажиться...
Дата
Автори
Bytko, Nataliya
Битко, Наталія Сергіївна
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
ORCID
Видавець
Запоріжжя : 2025
Анотація
EN: This paper explores the evolving role of learner’s dictionaries in English as a
Foreign Language (EFL) education. Re-examining their theoretical foundations, typology, and
current applications, it highlights their pedagogical value in vocabulary development, grammar
awareness, and learner autonomy. A mixed-methods approach – including theoretical, corpus-based,
and comparative analyses – is proposed to assess printed and digital formats, emphasizing the need
for context-specific, user-oriented works in modern language learning environments.
Опис
Бібліографічний опис
Bytko N. The role and status of learner’s dictionaries in efl education: theoretical foundations and future perspectives. Проблеми викладання іноземних мов у закладах вищої освіти : матеріали ІV Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції (з міжнародною участю), м. Запоріжжя, 20-21 травня 2025 р. Запоріжжя : ТДАТУ, 2025. С. 23-27.