Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19044
Title: Впровадження елементів змішаного навчання у переміщених закладах освіти
Other Titles: Implementation of blended learning elements in relocated educational institutions
Authors: Гребінчак, Олександр Ілліч
Вітовщик, Олена Анатоліївна
Рочняк, Ольга Вікторіна
Keywords: змішане навчання;дистанційне навчання;переміщений заклад освіти;освітній процес;blended learning;distance learning;relocated educational institution;educational process
Issue Date: 2025
Publisher: Запоріжжя : ТДАТУ
Citation: Гребінчак О. І., Вітовщик О. А., Рочняк О. В. Впровадження елементів змішаного навчання у переміщених закладах освіти // Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць / Таврійський державний агротехнологічний університет імені Дмитра Моторного. Запоріжжя : ТДАТУ, 2025. Вип. 28. с. 73-83
Abstract: UA: У статті розглянуто особливості впровадження елементів змішаного навчання у переміщених закладах освіти в умовах воєнного стану. Проаналізовано виклики, з якими стикаються адміністрація, викладачі та студенти при організації освітнього процесу в нових, часто нестабільних умовах. Автори звертають увагу на переваги та обмеження змішаного формату навчання, який поєднує очні та дистанційні елементи. Визначено технічні, методичні та психологічні аспекти реалізації цієї моделі. У статті пропонуються практичні рекомендації щодо оптимізації змішаного навчання у переміщених освітніх закладах для забезпечення якості освіти та збереження освітнього потенціалу України. /// EN: The article examines the features of implementing blended learning elements in relocated educational institutions under martial law. The challenges faced by the administration, teachers, and students in organizing the educational process in new, often unstable conditions are analyzed. The authors draw attention to the advantages and limitations of the blended learning format, which combines face-to-face and distance learning elements. The technical, methodological, and psychological aspects of implementing this model are identified. The article offers practical recommendations for optimizing blended learning in relocated educational institutions to ensure the quality of education and preserve the educational potential of Ukraine.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/19044
UDC: 37.018.43
Appears in Collections:ВСП Новокаховський фаховий коледж ТДАТУ

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
zbirnik_Udoskonalennya_2025_-74-84.pdf497.79 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.