Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/18082
Title: ВПЛИВ АНАЛІТИКИ ДАНИХ НА СТРАТЕГІЇ КОНТЕНТ- МАРКЕТИНГУ В ЕПОХУ ЦИФРОВІЗАЦІЇ
Other Titles: NFLUENCE OF DATA ANALYTICS ON STRATEGIC CONTENT MARKETING IN THE AGE OF DIGITALIZATION.
Authors: Кукіна, Наталя Володимирівна
Kukina, Natalia
Кантемір, П. С.
Вейдер, Т. М.
Keywords: дані користувачів;контент-стратегії;цифрова аналітика;маркетингові інсайти;оптимізація контенту (або персоналізація контенту);customer data;content strategy;digital analytics;marketing insights;content optimization (or content personalization)
Issue Date: 2024
Publisher: Дніпровський державний аграрно-економічний університет, ТОВ «ДКС Центр»
Citation: Кукіна Н. В., Кантемір П. С., Вейдер Т. М. ВПЛИВ АНАЛІТИКИ ДАНИХ НА СТРАТЕГІЇ КОНТЕНТ- МАРКЕТИНГУ В ЕПОХУ ЦИФРОВІЗАЦІЇ. Ефективна економіка. 2024. № 10. 16 с. DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.10.51
Abstract: UKR - Стаття присвячена оцінці впливу аналітики даних на стратегії контент-маркетингу. Розкрито суть одного з напрямків маркетингу –контент-маркетингу в контексті діджиталізації бізнесу. Оскільки цифровізація є глобальним процесом, який охоплює всі сфери суспільного життя (від економіки до культури), то адаптування маркетингових стратегій є першорядним завданням для компаній. Визначено, що існує декілька варіантів формування стратегії контент-маркетингу. Проте, найбільш ефективним є аналітика даних. Проаналізовано типи аналізу даних та наведено послідовність формування стратегії контент-маркетингу на основі аналітики даних. Практичне значення даного дослідження полягає в тому, що воно дає компаніям розуміння наскільки аналітика даних впливає на розробку та ефективність застосування контент-маркетингу. Висвітлено проблемні сторони використання аналітики даних при формуванні контент-стратегії, пов’язаної із захистом даних користувачів. Описано успішні кейси створення контент-маркетингу на основі аналітики даних. Результати дослідження можуть бути використані компаніями для підвищення ефективності роботи в напрямку пошуку та залученні нових клієнтів, розвитку бізнесу і як наслідок отриманню більшого прибутку. /////////////// ENG The article is devoted to assessing the impact of data analytics on content marketing strategies. The essence of one of the marketing areas is revealed -content marketing in the context of business digitalization. Since digitalization is a global process covering all spheres of public life (from the economy to culture), the adaptation of marketing strategies is a priority for companies. It is determined that there are several options for forming a content marketing strategy. However, data analytics is the most effective. The types of data analysis are analyzed and the sequence of forming a content marketing strategy based on data analytics is given. The article provides a description of digital communication channels used for data analytics. It has been established that collecting information and using various types of user data analysis help to obtain important information about the interests of a specific target audience. Using this information, a company can create content that expands its scope of activities, increases audience engagement, and stimulates demand. The article analyzes the obstacles that can affect data analytics when forming a content marketing strategy. First of all, this concerns the protection of user data. The article describes the algorithm of actions used by data analysts when forming a content strategy. It includes: setting goals and objectives, collecting data, creating a profile of your target audience, using data to create content, setting metrics, personalizing content, optimizing content distribution channels, evaluating content effectiveness, and adjusting strategy.The practical significance of this study is that it gives companies an understanding of how much data analytics affects the development and effectiveness of content marketing. The problematic aspects of using data analytics in forming a content strategy related to the protection of user data are identified. Successful cases of creating content marketing based on data analytics are described.The results of the study can be used by companies to improve the efficiency of searching for and attracting new customers, developing business and, as a result, obtaining more profits.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/18082
DOI: DOI: https://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.10.51
UDC: 658.8
Appears in Collections:Кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
N. Kukina_2024-10_.pdf3.88 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.