Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/18022
Title: Спрямованість навчання в контексті STEM-освіти
Authors: Дьоміна, Наталя Анатоліївна
Кравець, Василь Іванович
Domina, Natalia
Kravets, Vasyl
Keywords: STEM-овіта;трансдисциплінарність;STEM-підхід;сучасні тенденції;компетентність;transdisciplinarity;STEM-approach;modern trends;competence;STEM-education
Issue Date: 2024
Publisher: Запоріжжя : 2024
Citation: Дьоміна Н. А., Кравець В. І. Спрямованість навчання в контексті STEM-освіти. Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації : матеріали V Міжнародної наук.-практ. інтернет-конф. (м. Запоріжжя, 29-31 травня 2024 р.). Запоріжжя : ТДАТУ, 2024. С. 229-232.
Abstract: UA: Зміни в освітній сфері сьогодні багато в чому пов’язані з тим, що весь час з’являються нові ресурси. Сьогодні трансдисциплінарність задає найважливіший вектор розвитку освіти. У роботі розглядаються тенденції, можливості та переваги популярної сьогодні STEM-освіти. Стратегії та моделі поведінки суб’єктів освіти потребують сучасного підходу. EN: Changes in the field of education today are largely related to the fact that new resources are constantly appearing. Today, transdisciplinarity sets the most important vector for the development of education. The work examines the trends, possibilities and advantages of STEM education, which is popular today. Strategies and models of behavior of education subjects need a modern approach.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/18022
UDC: 377.031.4
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
V mnr. conf_2024_229-232.pdf12.04 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.