Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17863
Title: | Використання соціальних мереж при отриманні вищої освіти в Україні |
Other Titles: | Use of social networks when receiving higher education in Ukraine |
Authors: | Яцух, Олег Васильович Зоря, Михайло Віталійович Yatsukh, Oleg Zoria, Mykhailo |
Keywords: | використання соціальних мереж в освіті;Telegram;вища освіта;думки студентів про Telegram як засіб підтримки освіти;порівняння використання Telegram і Moodle в освіті;the use of social networks in education;higher education;students’ opinions about Telegram as a means of supporting education;a comparison of the use of Telegram and Moodle in education |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Запоріжжя : 2024 |
Citation: | Яцух В. О., Зоря М. В. Використання соціальних мереж при отриманні вищої освіти в Україні. Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти : збірник науково-методичних праць ТДАТУ. Запоріжжя : ТДАТУ, 2024. Вип. 27. С. 423-434. |
Abstract: | UA: Як показали результати опитувань щодо використання молоддю (18-29 років) соціальних мереж, проведених громадянською мережею «ОПОРА», у 2022 році в Україні 73,8% молоді повідомили, що вони користувачі Telegram. Крім того, 98% молоді повідомили, що вони мають смартфон або доступ до нього, а 60% молоді заявили, що майже постійно знаходяться в Інтернеті. Що ще важливіше, вони стають усе більш використовуваними під час збройної агресії російської федерації проти України. Але оскільки молодь приділяє багато часу соцмережам, є сенс використовувати ці засоби і в освіті. У статті представлено досвід авторів щодо використання Telegram як засобу підтримки освіти, а головну увагу приділено результатам опитування, яке вивчало думки та ставлення студентів до Telegram у порівнянні з Moodle як нове явище в університетській освіті. EN: According to the results of surveys on the use of social networks by young people (18-29 years old) conducted by the civil network "OPORA", in 2022 in Ukraine, 73.8% of young people reported that they are users of Telegram. In addition, smartphone ownership has become a ubiquitous element of young people’s lives. Up to 98% of youth reported having or access to a smartphone, and 60% of youth reported being online almost all the time. More importantly, they are increasingly used during the armed aggression of the russian federation against Ukraine. But since young people spend a lot of time on social networks, it makes no sense not to use these tools in education as well. The article presents the authors’ experience of using Telegram as a means of supporting education, and the main attention is paid to the results of a survey that studied the opinions and attitudes of students towards Telegram in comparison with Moodle, as a new phenomenon in university education. |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/17863 |
UDC: | 378:[378.147+004.73](477) |
Appears in Collections: | Кафедра Цивільна безпека |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
zbirnyk-tdatu-2024-27_423-434.pdf | 1.91 MB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.