Формування інформаційно-математичної компетентності здобувачів вищої освіти в загальному курсі фізики.
Вантажиться...
Дата
Автори
Dyadenchuk, Alona
Дяденчук, Альона Федорівна
Шквиря, Володимир
Shkvyria, Volodymyr
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Анотація
ENG: The article deals with the process of formation of information and
mathematical competence of the higher education of engineering specialties in the
general course of physics with the use of the Simscape visual programming
package. During the study, the theoretical analysis of scientific literature was
carried out; systematized and generalized scientific data for the study of the
essence and structure of information and mathematical competence of higher
education applicants; the experience of using innovative forms of study in the
general course of physics is studied; the proposed approach to the educational
process was introduced; Summarized and systematized results. The methodological
basis of the study is to examine the process of formation of information and
mathematical competences when studying physics using the MatLab software
package. The solution of the problem in the study of oscillatory processes in the
mechanical system with bound oscillations of two material points with MatLab
Simscape is given. The components of the process of formation of information and
mathematical competence of future engineers in the general course of physics are
highlighted: motivational, creative, operational and technological, activity. These
components include an increase in motivation, awakening of interest in the study
of physics, mathematics, informatics and desires to self-realize; ability to show
creativity, readiness for critical thinking and creative comprehension of the use of
knowledge, skills and skills; ability to solve physics problems, selection of
techniques and methods for solving nonstandard tasks, the use of mathematical and
information tools when solving problems, knowledge of integration links of
objects of general realization; solving professional tasks with the use of
mathematical and information technologies.
The main tasks during the study of the general course of physics in the
process of formation of information and mathematical competence are: a positive
attitude to the study of physical and mathematical disciplines and the use of
knowledge gained in future professional activities; ability to correctly chooseinformation and mathematical tools for solving applied tasks; ability in accordance
with the set task to interpret and use the information received; ability to organize
self-education and self-development. It has been established that this approach
allows you to form an information and mathematical competence of higher
education for higher education in the general course of physics, promotes the
development of critical and algorithmic thinking and creative comprehension of
the use of higher education acquisitions, skills and skills in the process of solving
physical problems.///////////////////// UKR: У статті розглянуто процес формування інформаційно-математичної
компетентності здобувачів вищої освіти інженерних спеціальностей у
загальному курсі фізики із застосуванням пакета візуального програмування
Simscape. У ході дослідження проведено теоретичний аналіз наукової
літератури; систематизовано та узагальнено наукові дані для дослідження
сутності й структури інформаційно-математичної компетентності здобувачів
вищої освіти; вивчено досвід використання інноваційних форм навчання в
загальному курсі фізики; впроваджено запропонований підхід в освітній
процес; узагальнено й систематизовано отримані результати.
Методологічною основою дослідження є розгляд процесу формування
інформаційно- математичної компетентності під час вивчення фізики з
використанням програмного пакету MatLab. Наведено розв'язок задачі на
вивчення коливальних процесів у механічній системі зі зв'язаними
коливаннями двох матеріальних точок за допомогою MatLab Simscape.
Виділено компоненти процесу формування інформаційно- математичної
компетентності майбутніх інженерів в загальному курсі фізики:
мотиваційний, творчий, операційно-технологічний, діяльнісний. Вказані
компоненти передбачають підвищення мотивації, пробудження інтересу до
вивчення фізики, математики, інформатики та бажанні самореалізуватися;
уміння проявляти креативність, готовність до критичного мислення та
творчого осмислення використання отриманих знань, умінь та навичок;
уміння розв'язувати фізичні задачі, вибір прийомів і способів розв'язування
нестандартних задач, застосування математичного та інформаційного із застосуванням математичних та інформаційних технологій. Основними
завданнями під час вивчення загального курсу фізики в процесі формування
інформаційно-математичної компетентності є: позитивне ставлення до
вивчення фізико-математичних дисциплін та застосування отриманих знань у
майбутній професійній діяльності; уміння правильно обирати інформаційні
та математичні інструментарії до розв'язування прикладних задач; уміння у
відповідності до поставленого завдання інтерпретувати та використовувати
отриману інформацію; вміння та навички із організації самоосвіти та
саморозвитку. Встановлено, що даний підхід дозволяє сформувати
інформаційно-математичну компетентність здобувачів вищої освіти в
загальному курсі фізики, сприяє розвитку критичного й алгоритмічного
мислення та творчого осмислення використання здобувачами вищої освіти
отриманих знань, умінь та навичок у процесі розв'язування фізичних задач.
Опис
Бібліографічний опис
Дяденчук А. Ф., Шквиря В. В. Формування інформаційно-математичної компетентності здобувачів вищої освіти в загальному курсі фізики // Formation of Information and Mathematical Competence of Higher Education Applicants in the General Course of Physics . Інженерні та освітні технології, 2022. Т. 10. № 1. С. 30–41.