Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16917
Title: Концепція маркетингового забезпечення корпоративної соціальної відповідальності підприємств агропродовольчої сфери
Other Titles: Concept of the marketing provision of corporate social responsibility of enterprises of agro-food sphere
Authors: Трусова, Наталя Вікторівна
Trusova, Nataliia
Keywords: маркетингове забезпечення;маркетинговий інструментарій;корпоративна соціальні відповідальність;агропродовольча сфера;підприємства;споживачі;стейкхолдери;економічне середовище;marketing provision;marketing tools;corporate social responsibility;agro-food sphere;enterprises;consumers;stakeholders;economic environment
Issue Date: 2022
Publisher: Мелітополь : 2022
Citation: Трусова Н. В. Концепція маркетингового забезпечення корпоративної соціальної відповідальності підприємств агропродовольчої сфери. Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного (економічні науки). Мелітополь : Вид-во Мелітопольська типографія «Люкс», 2022. № 1(45). С. 112-118.
Abstract: UA: У статті розглянуто наукові положення щодо реалізації концепції маркетингового забезпечення корпоративної соціальної відповідальності на підприємствах агропродовольчої сфери, яка враховуючи маркетингові інструменти стійного розвитку, орієнтована на забезпечення довгострокових партнерських взаємовідносин держави із бізнес-структурами (стейкхолдерами) для задоволення потреб (вимог) споживачів, отримання позитивного соціального та економічного ефекту в економічному середовищі. Обґрунтовано чіткі напрями збалансування інноваційного процесу маркетингового забезпечення корпоративної соціальної відповідальності бізнес-структур (стейкхолдерів) для розвитку підприємств агропродовольної сфери, за рахунок маркетингових інструментів управління корпоративною спроможністю суб’єктів із фонду капітальних інвестицій при обмеженому залученні зовнішніх ресурсів стейкхолдерами. EN: The article considers scientific provisions on the implementation of the concept of the marketing provision of corporate social responsibility in agro-food enterprises, which, taking into account the marketing tools of sustainable development, focuses on long-term partnerships between the state and business structures (stakeholders): meeting the needs (requirements) of consumers, getting positive socio- economic effect in the economic environment. Theoretical and methodological basis of the study are the methods of scientific knowledge, principles of dialectical, structuralfunctional and empirical approaches to the concept of marketing, the theory of economic growth, the theory of social relations and socio-economic development, methods of analysis and modeling of marketing social responsibility of agro-food enterprises. It is proved that the concept of the marketing provision of corporate social responsibility of agro-food enterprises forming a functional model of socialization, integration and innovation of the agro-industrial complex. It is substantiated that combining corporate social intentions of agro-food enterprises with ethnic characteristics of consumers influences business development based on two-vector marketing tools. First, such an association reflects the proposal to spread marketing technologies in the business sphere and the introduction of resource elements of marketing support. Secondly, the radical revision of resource elements and its expansion in marketing support as a component of the concept of the marketing provision allows forming the latest technologies of development with the expansion of the boundaries of corporate social responsibility. The logical architecture of the concept of the marketing provision of corporate social responsibility of agro-food enterprises is built. The directions of balancing the innovative process of concept of the marketing provision of corporate social responsibility of business structures for the development of agro-food enterprises through marketing tools to manage the corporate capacity of entities through state funds of capital investments with limited involvement of external resources of stakeholders.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/16917
ISSN: 2519-884X
UDC: 338.22:005.35:338.24:330
Appears in Collections:кафедра Фінансів, обліку та оподаткування 11

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zbirnik_№45_economika_112-118.pdf522.92 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.