Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13963
Title: Схема професійної підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до спортивно-ігрової діяльності
Other Titles: Тhe scheme of professional training of the future teacher of physical culture to sports and game activities
Authors: Христова, Т. Є.
Ребар, І. В.
Абдуллаєв, Алтай Карам-Огли
Абдуллаев, Алтай Карам-Оглы
Abdullaev, Altai
Keywords: професійна підготовка;майбутній учитель;фізична культура;спортивно-ігрова діяльність;узагальнена схема;компетенції;professional training;future teacher;physical training;sports-game activity;generalized scheme;competencies
Issue Date: 2021
Series/Report no.: Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наукових праць;№ 74, т. 3 (С. 178-182)
Abstract: UK: Статтю присвячено актуальній проблемі модерної педагогічної освіти – професійному становленню майбутнього вчителя фізичної культури. Цей процес можливий лише на засадах конверсії педагогічних і спортивних знань, теорії та практики фізичного виховання, спеціалізації фахівця на популярних ігрових видах спорту, які розвивають фізичні, інтелектуально-креативні здібності й морально-вольові якості дітей у комплексі з опануванням навичками здорового способу життя. Науково обґрунтовано узагальнену схему підготовки майбутнього вчителя фізичної культури до спортивно-ігрової діяльності в загальноосвітньому навчальному закладі, її мету – підготовка вчителя фізичної культури як фахівця зі спортивно-ігрової діяльності в сучасній школі та принципи: загальнодидактичні (активності, доступності, наочності, диференціації, цілісності, індивідуалізації, вікової відповідності, рефлективності, цілеспрямованості, послідовності реалізації завдань); спеціальні (повторності циклів тренувань, динамічності навчально-тренувального процесу, поступового зростання фізичного навантаження, єдності загальної фізичної та спеціальної ігрової підготовки, різноманітності й новизни навчально-тренувальних занять). Виявлено функції та відповідний їм комплекс професійних компетенцій спортивно-ігрового спрямування діяльності вчителя фізичної культури: базова педагогічно-професійна функція (компетенції когнітивна, виховна, суб’єкт-суб’єктних відносин, здоров’язберігальна, комунікативна, інформаційна), професійно орієнтована фізкультурна функція (компетенції інтегрувати одержані знання та досвід, тренувальна спортивно-ігрова, методична спортивно-ігрова, морально-вольових якостей спортсмена, суддівська спортивно-ігрова), спеціалізована спортивно-ігрова функція (компетенції лікувальної фізкультури, відновлювальна, ортобіотична, ергономічна спортивно-ігрова, дослідження здоров’я дітей у школі). Обґрунтовано критерії ефективності схеми: особистісно-креативний (анатомо-фізіологічні дані, результати самоосвіти майбутнього вчителя); теоретичний і практико орієнтований (рівень фізичних якостей, результати навчання з усіх дисциплін); підсумково-аналітичний (орієнтація на професійні цінності, особистий рівень спортивно-ігрових досягнень). EN: The article is devoted to the actual problem of the modern pedagogical education such as the professional development of the future teacher of the physical training. This process is possible only on the basis of the conversion of the pedagogical and the sports knowledge, the theories and the practices of the physical education, the specialization of the specialists on the popular games sports which develop physical, intellectual-creative abilities and moral-willed qualities of the children in the combination with the mastery of the healthy lifestyle skills. The generalized scheme of the preparation of the future teacher of physical training to sports-game activity in comprehensive school has been grounded scientifically, its purpose is the preparation of the teacher of physical training as the specialist in sports-game activity in the modern school and principles: generaldidactic (activities, accessibilities, visibility, differentiation, integrity, individualization, age appropriateness, reflectivity, purposefulness, sequences of realization of tasks); special (repetitions of training cycles, dynamics of educational-training process, gradual growth of physical activity, unity of general physical and special game preparation, variety and novelty of educational-training lessons). The functions and corresponding complex to them of the professional competencies of sports and game direction of activity of teacher of physical training have been grounded such as the basic pedagogicalprofessional function (cognitive, educational, subject-subjective relations, health-preserving, communicative, informative competences), professionally oriented physical training function (to integrate the acquired knowledge and experience, training sports-game, methodical sports and game, moral-willed qualities of athlete, referee’s sports-game), specialized sports and game function (competencies of therapeutic physical training, restorative, orthobiotic, ergonomic sports and games, research of children’s health at school). The criteria of effectiveness of the scheme have been grounded such as personal-creative (anatomical-physiological data, results of self-education of the future teacher); theoretical and practice-oriented (level of physical qualities, the result of the teaching in all disciplines); final-analytical (orientation on professional values, personal level of sports and game achievements)
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13963
Appears in Collections:кафедра Фізичне виховання і спорт

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Абдуллаєв А.К. Перша стаття 2021.pdf1.28 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.