Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13962
Title: Удосконалення професійних компетентностей тренерів з одноборств
Other Titles: Improving the professional competencies of martial arts trainers
Authors: Башавець, Н. А.
Кіндзер, Б. М.
Таймасов, Ю. С.
Зуб, О. В.
Артеменко, Володимир Володимирович
Артеменко, Владимир Владимирович
Artemenko, Volodymyr
Keywords: боротьба самбо;бойове самбо;професійні компетентності;тренери;самоосвіта;самостійна робота;етапи багаторічної підготовки;одноборці;тренувальний процес;педагогічна модель;Sambo Wrestling;Combat Sambo;Professional Competencies;coaches;Self-education;independent work;stages of long-term training;wrestlers;training process;Pedagogical Model
Issue Date: 2020
Series/Report no.: Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наукових праць;№ 73, т. 1 (С. 47-53)
Abstract: UK: Прикладні професійні компетентності тренерів з одноборств є важливою сутнісною характеристикою, від якої залежить спортивна кваліфікація атлетів, що забезпечує їхню готовність до змагальної діяльності в різних умовах. Крім цього, нині важливе вдосконалення професійних компетентностей тренерів з одноборств та інших видів спорту в напрямі використання ними сучасних педагогічних технологій під час самостійної роботи (самоосвіти) та в системі їхньої професійної підготовки (підвищення кваліфікації), що якісним чином інтенсифікує формування професійних компетентностей в одноборців. Зазначене вище підкреслює актуальність обраного напряму наукової розвідки та практичну складову частину очікуваних результатів дослідження. Незважаючи на значну кількість робіт обраного нами напряму дослідження, серед них праць, присвячених проблематиці вдосконалення професійних компетентностей тренерів з одноборств у системі самоосвіти (професійна підготовка та підвищення кваліфікації) із використанням новітніх педагогічних моделей, нами не виявлено, що потребує подальших наукових розвідок та підкреслює важливість практичної складової частини предмета й об’єкта дослідження. Головною метою дослідження є розроблення й апробація педагогічної моделі вдосконалення професійних компетентностей тренерів із боротьби самбо під час самостійної роботи (самоосвіти). Під час дослідження членами науково-дослідної групи використовувалися такі методи дослідження, як: аналіз і узагальнення результатів науково-методичної літератури, спеціальної навчально-методичної і відповідних напряму дослідження інтернет-джерел, інструментальні методи дослідження, експертна оцінка, біомеханічний аналіз, відеоаналіз, сучасні методики математико-статистичної обробки даних тощо. З метою апробації розробленої нами педагогічної моделі проведено педагогічний експеримент, у якому взяли участь тренери Харківської обласної федерації самбо (n = 11 осіб) та Львівської обласної федерації самбо (n = 9 осіб). Результати, отримані наприкінці педагогічного експерименту, а також показники експертного оцінювання рівня сформованості професійних компетентностей у досліджуваних тренерів із боротьби самбо (експериментальна група, спортивний та бойовий розділи) упродовж педагогічного експерименту свідчать про високу ефективність розробленої нами педагогічної моделі (з технічними засобами навчання), яка забезпечує готовність тренерів до якісної організації системи багаторічної підготовки одноборців (самбісти різних вікових груп) з урахуванням їхніх індивідуально-типологічних особливостей. Перспективи подальших досліджень у зазначеному напрямі передбачають удосконалення теоретичних знань та практичних умінь (професійні компетентності) тренерів із боротьби самбо в напрямі фармакологічного забезпечення системи багаторічної підготовки самбістів до змагань різних рангів з урахуванням міжнародних антидопінгових нормативно-правових документів. EN: Applied Professional Competencies of martial arts coaches are an important essential characteristic on which the sports qualification of athletes depends, which undoubtedly ensures their readiness for competitive activities in different conditions. In addition, today it is important to improve the Professional Competencies of coaches in martial arts and other sports in the direction of their use of modern pedagogical technologies in independent work (Self-education) and in the system of their training (training), which qualitatively intensifies the formation of Professional Competencies. wrestlers. The above emphasizes the relevance of the chosen direction of scientific research and the practical component of the expected results of the study. Despite the significant number of works of our chosen direction of research, the problem of improving the Professional Competencies of martial arts coaches in the system of Self-education (training and retraining) using the latest Pedagogical Models, we did not find that requires further research and emphasizes the importance of practical subject matter and object of study. The main purpose of the study is to develop and test a Pedagogical Model of improving the Professional Competencies of coaches in Sambo Wrestling during independent work (Self-education). During the study, members of the research group used the following research methods: analysis and generalization of the results of scientific and methodological literature and special educational and methodological and relevant areas of research Internet sources, instrumental research methods, expert evaluation, biomechanical analysis, video analysis, modern mathematical methods. statistical data processing. In order to test the Pedagogical Model developed by us, a pedagogical experiment was conducted, in which coaches of the Kharkiv Regional Sambo Federation (n = 11 people) and the Lviv Regional Sambo Federation (n=9 people) took part. The results obtained at the end of the pedagogical experiment, as well as indicators of expert assessment of the level of Professional Competencies of the studied coaches in Sambo (Eg, sports and Combat sections) during the pedagogical experiment indicate the high efficiency of our developed Pedagogical Model (with technical teaching aids) trainers to the qualitative organization of the system of long-term training of wrestlers (Sambo wrestlers of different age groups) taking into account their individual-typological features. Prospects for further research in this area include improving theoretical knowledge and practical skills (Professional Competencies) of Sambo trainers in the direction of pharmacological support of long-term training of Sambo wrestlers to compete in various ranks, considering international anti-doping regulations.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13962
Appears in Collections:кафедра Фізичне виховання і спорт

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Артеменко В.В. Одна стаття 2020.pdf2.34 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.