Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13932
Title: | 5В – вектори успішного навчання |
Other Titles: | 5V - vectors of successful education |
Authors: | Скиба, Вікторія Павлівна Скиба, Виктория Павловна Skyba, Viktoriia Вознюк, Н. М. |
Keywords: | освітній процес;мотивація;вміння та навички;складові успішного навчання;виховання;відповідальність;вимогливість;educational process;motivation;abilities and skills;components of successful studying;education;responsibility;demandingness |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | ТДАТУ |
Series/Report no.: | Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць;Вип. 24 С. 294-301 |
Abstract: | UK : Необхідність формування у здобувачів вищої освіти не лише фахових компетентностей, а й соціальних навичок (soft skills) обумовлює необхідність пошуку найефективніших напрямів (векторів) діяльності викладача, спрямованих на забезпечення продуктивного, якісного освітнього процесу. Пропонується концепція спрямування векторів навчання для забезпечення високої успішності здобувачів вищої освіти, яка базується на 5В: вихованні, відповідальності, вмотивованості, вимогливості та вмінні. EN : The need to form not only professional competences, but also social skills (soft skills) in higher education students necessitates the search for effective directions (vectors) of teacher's activities to provide a productive, high-quality educational process. The concept of directional vectors of teaching to ensure high performance of the higher education students, which is based on 5V: nurturing, responsibility, motivation, demanding and skills, is proposed. |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13932 |
Appears in Collections: | кафедра Геоекологія та землеустрій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Скиба В.П.-1.pdf | 505.59 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.