Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13904
Title: | Застосування інформаційно-комунікаційних технологій при дистанційному навчанні для подолання наслідків пандемійного періоду |
Other Titles: | Application of information and communication technologies in distance learning to overcome of the consequences of the pandemic period |
Authors: | Попова, Ірина Олексіївна Попова, Ирина Алексеевна Popova, Iryna Курашкін, Сергій Федорович Курашкин, Сергей Федорович Kurashkin, Serhii Попрядухін, Вадим Сергійович Попрядухин, Вадим Сергеевич Popriadukhin, Vadym |
Keywords: | інформаційно-комунікаційні технології;дистанційне навчання;індивідуальний підхід;традиційне навчання;самостійна робота;самонавчання;мотивація;освітній процес;information and communication technologies;distance learning;individual approach;traditional learning;independent work;self-learning;motivation;educational process |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | ТДАТУ |
Series/Report no.: | Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць;Вип. 24 С. 253-258 |
Abstract: | UK : Розглянуті особливості застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі ТДАТУ на прикладі організації і проведення конференцій у режимі он-лайн, проблеми, які виникли з переходом на дистанційне навчання в умовах пандемії коронавірусу. Розкриті особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні теоретичних основ електротехніки в ситуації вимушеного дистанційного формату навчання. Сформульовані висновки і рекомендації. EN : Peculiarities of application of modern information and communication technologies in the educational process of TSATU on the example of organization and holding of conferences on-line, problems which have arisen with transition to distance learning in the conditions of a coronavirus pandemic are considered. Features of the organization of independent work of students at studying of theoretical bases of electrical engineering in a situation of the forced distance learning format are opened. Conclusions and recommendations are formulated. |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13904 |
Appears in Collections: | Кафедра Електротехніки і електромеханіки ім. проф. В.В. Овчарова |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Попова І.О.-3.pdf | 440.1 kB | Adobe PDF | ![]() View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.