Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13827
Title: | Індивідуалізація та диференціація підходів в процесі засвоєння дисципліни «Методологія та организація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності» |
Other Titles: | Individualization and differentiation approaches in the process of learning the discipline «Methodology and organization of research with the basics of intellectual property» |
Authors: | Ковальов, Олександр Олександрович Ковалев, Александр Александрович Kovalov, Oleksandr Самойчук, Кирило Олегович Самойчук, Кирилл Олегович Samoichuk, Kyrylo Колодій, Олександр Сергійович Колодий, Александр Сергеевич Kolodii, Oleksandr Червоткіна, Олександра Олександрівна Червоткина, Александра Александровна Chervotkina, Oleksandra |
Keywords: | практика;вміння;дуальна форма навчання;освіта;індивідуальний;особливості;формування;practice;skills;dual form;training;educatio;individual;features;formation |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | ТДАТУ |
Series/Report no.: | Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць;Вип. 24 С. 496-505 |
Abstract: | UK : В статті проаналізовано можливість реалізації індивідуально-диференційного підходу до навчання в процесі опанування здобувачами вищої освіти дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності». Розглянуто індивідуальні, статеві, мотиваційні, соціальні, вікові фактори, що впливають на засвоєння дисципліни та формування навичок наукової творчості. Надані рекомендації стосовно підвищення ефективності організації навчального процесу для підвищення якості освіти за дисципліною та формування підвалин для самостійної наукової творчості майбутніх фахівців. EN : The article analyzes the possibility of implementing an individual-differential approach to learning in the process of mastering higher education discipline «Methodology and organization of research with the basics of intellectual property». Individual, sexual, motivational, social, age factors influencing the mastering of the discipline and the formation of skills of scientific creativity are considered. Recommendations are given to increase the efficiency of the educational process to improve the quality of education in the discipline and the formation of foundations for independent scientific creativity of future professionals. |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13827 |
Appears in Collections: | кафедра Обладнання переробних і харчових виробництв ім. професора Ф.Ю. Ялпачика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ковальов О.О.pdf | 494.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.