Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13827
Title: Індивідуалізація та диференціація підходів в процесі засвоєння дисципліни «Методологія та организація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності»
Other Titles: Individualization and differentiation approaches in the process of learning the discipline «Methodology and organization of research with the basics of intellectual property»
Authors: Ковальов, Олександр Олександрович
Ковалев, Александр Александрович
Kovalov, Oleksandr
Самойчук, Кирило Олегович
Самойчук, Кирилл Олегович
Samoichuk, Kyrylo
Колодій, Олександр Сергійович
Колодий, Александр Сергеевич
Kolodii, Oleksandr
Червоткіна, Олександра Олександрівна
Червоткина, Александра Александровна
Chervotkina, Oleksandra
Keywords: практика;вміння;дуальна форма навчання;освіта;індивідуальний;особливості;формування;practice;skills;dual form;training;educatio;individual;features;formation
Issue Date: 2021
Publisher: ТДАТУ
Series/Report no.: Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць;Вип. 24 С. 496-505
Abstract: UK : В статті проаналізовано можливість реалізації індивідуально-диференційного підходу до навчання в процесі опанування здобувачами вищої освіти дисципліни «Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності». Розглянуто індивідуальні, статеві, мотиваційні, соціальні, вікові фактори, що впливають на засвоєння дисципліни та формування навичок наукової творчості. Надані рекомендації стосовно підвищення ефективності організації навчального процесу для підвищення якості освіти за дисципліною та формування підвалин для самостійної наукової творчості майбутніх фахівців. EN : The article analyzes the possibility of implementing an individual-differential approach to learning in the process of mastering higher education discipline «Methodology and organization of research with the basics of intellectual property». Individual, sexual, motivational, social, age factors influencing the mastering of the discipline and the formation of skills of scientific creativity are considered. Recommendations are given to increase the efficiency of the educational process to improve the quality of education in the discipline and the formation of foundations for independent scientific creativity of future professionals.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13827
Appears in Collections:кафедра Обладнання переробних і харчових виробництв ім. професора Ф.Ю. Ялпачика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ковальов О.О.pdf494.82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.