Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13825
Title: Впровадження педагогічної стратегії Inquiry-based learning у викладання іноземної мови студентам немовних спеціальностей
Other Titles: Introduction of Inquiry-based learning in foreign language teaching to students of non-linguistic specialities
Authors: Зайцева, Наталя Володимирівна
Зайцева, Наталья Владимировна
Zaitseva, Natalia
Супрун, Олена Миколаївна
Супрун, Елена Николаевна
Suprun, Olena
Симоненко, Світлана Вікторівна
Симоненко, Светлана Викторовна
Symonenko, Svitlana
Keywords: навчання на основі запиту;лінгвістичний запит;іншомовна наукова комунікація;іншомовна комунікативна компетентність;inquiry-based learning;a linguistic inquiry;foreign language scientific communication;foreign language communicative competence
Issue Date: 2021
Publisher: ТДАТУ
Series/Report no.: Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць;Вип. 24 С. 472-480
Abstract: UK : Стаття присвячена аналізу ефективності впровадження в освітній процес стратегії навчання на основі запиту. Представлено практичний досвід імплементації концепції IBL у викладання іноземної мови студентам технічних та економічних спеціальностей. Досліджено ефективність використання прийомів IBL з точки зору студентоцентрованого підходу в освіті. EN : The article is devoted to the analysis of the introduction efficiency of the Inquiry-based learning strategy into educational process. The practical experience of the IBL concept implementation in teaching a foreign language to students of technical and economic specialities is presented. The efficiency of using the IBL techniques within the student-centered approach in education is investigated.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/13825
Appears in Collections:кафедра Іноземні мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зайцева Н.В.pdf468.22 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.