Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/12164
Title: Критичне мислення як умова набуття логічної компетентності та формування логічної культури особистості в сучасному культурно-освітньому просторі
Other Titles: Critical thinking as a condition of logical competence acquisition and logical culture formation of personality in modern cultural and educational space
Authors: Тараненко, Галина Григорівна
Тараненко, Галина Григорьевна
Taranenko, Halyna
Keywords: культурно-освітній простір;логічна культура;логічна компетентність;критичне мислення;рівні логічної культури;складові частини критичного мислення;cultural and educational space;logical culture;logical competence;critical thinking;levels of logical culture;components of critical thinking
Issue Date: 2020
Series/Report no.: Актуальні питання гуманітарних наук;Вип. 28, т. 1 ( С. 128-132)
Abstract: UK: Здійснено теоретико-методологічний аналіз умов формування критичного мислення як важливого складника логічної компетентності, завдяки якому уможливлюється формування логічної культури особистості. Відстоюється думка про те, що логічна культура особистості потребує цілеспрямованого формування логічної компетентності, що базується на критичному мисленні. Доведено, що вказаний процес уможливлюється організованою пізнавальною діяльністю в межах спеціалізованих соціальних інститутів, передусім, інституту освіти. Зазначено, що сучасний освітній простір потребує комплексного підходу до процесу формування критичного мислення та перегляду освітньої траєкторії здобувача освіти. Наголошується на тому, що в сучасному освітньому процесі недостатньо активного використання інноваційних методів та технологій розвитку критичного мислення особистості. Важливим стає «повернення» навчальних дисциплін, в основі яких міститься інтерпретація класичної формальної логіки, активне впровадження синтетичної сфери знання, початок формування якої започатковує історико-філософська думка та продовжує сучасний міждисциплінарний простір логіки, методології науки та теорії масових комунікацій. Відстоюється думка про те, що завдяки системності та комплексному підходу повною мірою може реалізуватися логічна, інформаційна та психологічна складові частини критичного мислення, що складають підґрунтя логічної компетентності, яка, у свою чергу, уможливлює формування логічної культури особистості на індивідуальному, соціальному, пізнавальному та науковому рівнях. Зазначено, що критичне мислення може розглядатися як освітня технологія для цілеспрямованого формування логічної компетентності, а логічна культура – виступати кінцевим результатом навчально-виховного процесу, що здійснюється в межах сучасного культурно-освітнього простору особистості. EN: Theoretical and methodological analysis of the conditions of critical thinking formation as an important component of logical competence, through which the formation of individual logical culture becomes possible, was carried out. It is argued that the logical culture of personality requires a purposeful formation of logical competence that is based on critical thinking. It is proved that this process becomes possible due to organized cognitive activity within the specialized social institutes, first of all, within the educational institution. It is stated that the modern educational space requires a comprehensive approach to the process of critical thinking formation and revising the educational trajectory of the undergraduate students. It is emphasized that the modern educational process lacks active use of innovative methods and technologies for the development of the individual critical thinking. The “returning” of disciplines, which is based on the interpretation of classical formal logic, the active introduction of the synthetic sphere of knowledge, the formation of which was begun by the historical and philosophical thought and continued by the modern interdisciplinary space of logic, methodology of science and mass communication studies, becomes important. It is argued that through a systematic and integrated approach, the logical, informational and psychological components of critical thinking, which, in its turn, makes it possible to form an individual logical culture on personal, social, cognitive and scientific levels, can be fully realized. It is stated that critical thinking can be considered as an educational technology for purposeful formation of logical competence, while logical culture is considered to be the final result of educational process which is carried out within the modern cultural and educational individual space.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/12164
Appears in Collections:кафедра Суспільно-гуманітарні науки

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття_Тараненко.pdf331.64 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.