Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/11272
Title: Theoretical and methodological features of learning concepts in the context of the development of critical thinking
Authors: Sosnytska, Natalia
Сосницька, Наталя Леонідівна
Сосницкая, Наталья Леонидовна
Keywords: м’які навички;критичне мислення;концепції навчання;методичний апарат;soft skills;critical thinking;learning concepts;methodical apparatus
Issue Date: 2020
Publisher: Мелітополь: ТДАТУ
Series/Report no.: Розвиток сучасної науки та освіти: реалії, проблеми якості, інновації: матеріали Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Мелітополь, 27-29 травня 2020 р.);С. 357-362
MATERIALS of the International Scientific and Practical Internet Conference “The development of modern science and education: realities, problems of quality, innovations” (May 27-29, 2020);P. 357-362
Abstract: UK: Розкрито сутність концепцій навчання (проблемне навчання, розвивальне навчання, комп’ютерне навчання, особистісно зорієнтоване навчання, активізація пізнавальної діяльності, STEM-навчання) у контексті розвитку критичного мислення. Подано методичний апарат реалізації визначених концепцій при організації освітнього процесу вищої школи. EN: The essence of learning concepts (problem-based learning, developmental learning, computer learning, personality-oriented learning, activation of cognitive activity, STEM- learning) in the context of the development of critical thinking is described in this article. The methodical apparatus of realization of certain concepts at the organization of educational process of higher school is given.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/11272
Appears in Collections:Кафедра Вища математика та фізика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
20. Сосницька.pdf675.24 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.