Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10994
Title: Методи державного управління розвитком освіти
Other Titles: Methods of public administration of educational development
Authors: Застрожнікова, Ірина Володимирівна
Застрожникова, Ирина Владимировна
Zastrozhnikova, Iryna
Keywords: методи управління;освіта;розвиток;methods;management;education;public;development
Issue Date: 2017
Series/Report no.: Державне управління: удосконалення та розвиток;№ 10
Abstract: UK: Стаття відображає теоретичне бачення ефективних методів управління розвитком освіти. Процес управління розглянуто з точки зору усіх можливих учасників освітнього процесу, та їх дії щодо реформ цього процесу. Детально розглянуто усі можливі методи і форми управління освітою, як адміністративні так й економічні (податкові, бюджетні та інші). Відображено зв’язок методів с об’єктом та суб’єктом управління. Ретельно розглянуто визначення методів з їх соціальної природи. Виділені й соціально-психологічні методи. Враховано зв’язок між методами та законодавством, та їх закріплення у роботі освітньої сфери. Зроблені висновки щодо зв’язку цих методів один до одного в Україні, їх схожість та необхідне розділення. Їх властивості, як економічних й вольових, так і соціально-психологічних. EN: This article reflects a theoretical vision of effective methods for managing educational development. The management process is considered from the perspective of all possible participants in the educational process, and their actions regarding the reforms of this process. All possible methods and forms of educational management, both administrative and economic (tax, budgetary and others) are considered in detail. The communication between the methods and the entity is displayed. Definitions of methods for their social nature are carefully considered. Selected and socio-psychological methods. The connection between methods and legislation and their consolidation in the field of education are taken into account. The conclusions about the connection of these methods to each other in Ukraine, their similarity and the necessary separation. Their properties, both economic and volitional, and socio-psychological. Public administration is a key concept in education, and it plays a vital role in ensuring that educational policies and their implementation proceed smoothly from top to bottom, that is, from the ministry of education to the grassroots. It also provides leaders with a platform to understand the educational challenges that grass-roots people face. The purpose of the article is to a concrete picture of the fact that public administration helps to plan and develop appropriate educational policies conducive to the development of education. In addition, it allows education administrators to develop a strategy for providing education to the public. Public administration methods are very important for the planning and development of education, and also allows state administrators to design and develop a curriculum that prepares students for public service. However, if there is no strategy for implementing plans and policies, nothing can be achieved. To summarize, we can observe and note that public administration methods are crucial for managing the education sector. In addition, the use of state management methods led to the decentralization of the education sector, and we have witnessed the unhindered passage of education. Moreover, in order to end with an important observation, the Ministry of Education plans to develop a curriculum, and the responsibility of administrators is to plan and formulate a strategy for implementing the plans.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10994
Appears in Collections:Кафедра Публічне управління, адміністрування та право

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
стаття 2017.pdf598.09 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.