Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10992
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГладких, Ганна Валеріївна-
dc.contributor.authorГладких, Анна Валерьевна-
dc.contributor.authorHladkykh, Hanna-
dc.contributor.authorШарова, Тетяна Михайлівна-
dc.contributor.authorШарова, Татьяна Михайловнаuk
dc.contributor.authorSharova, Tetianauk
dc.date.accessioned2020-06-05T08:42:53Z-
dc.date.available2020-06-05T08:42:53Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10992-
dc.description.abstractUK: У статті розглядається значення самостійної діяльності для підготовки здобувачів вищої освіти, аналізуються найбільш поширені засоби інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення самостійної роботи. Виявлено, що самостійна діяльність здобувача вищої освіти є одним із основних компонентів підготовки майбутнього фахівця до професійної діяльності та навчання упродовж життя. Вона передбачає виконання завдань, які можна диференціювати в залежності від навчальних можливостей здобувачів вищої освіти, змісту та складності. Використання диференціації навчальних завдань дозволить забезпечити студентоцентрований підхід в освітній діяльності. Зазначається, що організація самостійної діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій забезпечує її якість та ефективність. Виявлено, що перевагами самостійної навчальної діяльності з використанням інформаційно-комунікаційних технологій є розвиток пізнавального інтересу, творчих здібностей, навичок самонавчання, здібностей до пошуку та обробки навчальної інформації, представленої в цифровому вигляді. EN: The article deals with the importance of independent activity for the preparation of higher education applicants, the most common means of information and communication technologies for independent work analyzes. The independent activity of the higher education applicant is found to be one of the main components of the future specialist’s preparation for professional activity and lifelong learning. It involves tasks that can be differentiated according to the educational capacities of higher education applicants, content and complexity. Using of differentiation of learning tasks will provide a student-centered approach to educational activities. It is noted that the organization of independent activity with using of information and communication technologies ensures its quality and efficiency. It is revealed that the advantages of independent educational activity with the using of information and communication technologies are the development of cognitive interest, creative abilities, self-learning skills, ability to find and process educational information presented in digital form. Possibilities of distance learning, mass open online courses, social networks for self-study activity are considered. It is noted that before the widespread introduction of the Internet in educational activities, local software and pedagogical tools were actively used. It has been found that mass open online courses are one of the means of lifelong learning and enhancing one’s own competitiveness. Self-employment is achieved through the using of distance learning systems, in particular the Moodle system. The advantages of distance learning systems of providing educational process have been identified. It is emphasized that the using of social networks in the organization of independent educational activity provides an opportunity to develop communication skills, enhance the information culture, exchange views during the performance of educational tasks. It is noted that for the effective organization of independent educational activities of higher education applicants must be developed appropriate methodological advices and documents.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesПедагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах;Вип. 69, т. 2 (С. 70–74)-
dc.subjectсамостійна роботаuk
dc.subjectсамостійна діяльністьuk
dc.subjectстудентuk
dc.subjectздобувач вищої освітиuk
dc.subjectдистанційна освітаuk
dc.subjectсоціальні мережіuk
dc.subjectindividual workuk
dc.subjectindividual activityuk
dc.subjectstudentuk
dc.subjecthigher education applicantuk
dc.subjectdistance educationuk
dc.subjectsocial networksuk
dc.titleОрганізація самостійної діяльності здобувачів вищої освіти засобами ІКТuk
dc.title.alternativeOrganization of individual activities of higher education applicants with the using of informational and communicational technologiesuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Іноземні мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
15.pdf225.06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.