Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10603
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЩербина, Валентина Викторовна-
dc.contributor.authorЩербина, Валентина Вікторівна-
dc.contributor.authorShcherbyna, Valentyna-
dc.contributor.authorТыщковец, А. А.-
dc.contributor.authorСерегина, А. В.-
dc.contributor.authorЩербина, Виктор Михайлович-
dc.contributor.authorЩербина, Віктор Михайлович-
dc.contributor.authorShcherbyna, Viktor-
dc.date.accessioned2020-05-13T09:02:47Z-
dc.date.available2020-05-13T09:02:47Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10603-
dc.description.abstractRU: В статье проанализированы результаты анкетного опроса студентов специальности «Экология» Таврического государственного агротехнологического университета в области экологического образования в университетской среде. Рассмотрены приоритеты студентов специальности в вопросах выбора источников информации по их целевому предназначению; выбора материала при выполнении самостоятельной работы и индивидуальных заданий; наиболее интересных для них форм получения экологических знаний в условиях внеаудиторного обучения. Установлено мнение респондентов в вопросах целесообразности введения дисциплин экологической ориентации для студентов не профильных специальностей; приоритетов развития студента в условиях эколого-предметной среды ТДАТУ; наиболее важного подхода к экологизации образования. EN: The article analyzes the results of a questionnaire survey of students of the specialty "Ecology" of the Tavria State Agrotechnological University in the field of environmental education in the university environment. Priorities of students of the specialty in the selection of sources of information in accordance with their intended purpose; selection of material when performing independent work and individual tasks; the most interesting forms of environmental knowledge for them in the context of extracurricular education. The opinion of respondents about the advisability of introducing environmental disciplines for students of nonspecialized specialties is established; students' development priorities in the environmental and subject environment of the TDATU; the most important approach to landscaping education.uk
dc.language.isoruuk
dc.publisherТДАТУ імені Дмитра Моторногоuk
dc.relation.ispartofseriesУдосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: зб. наук.-метод. праць;Вип. 23 (С. 267-272)-
dc.subjectанкетированиеuk
dc.subjectстуденты специальности «Экология»uk
dc.subjectэкологическое образованиеuk
dc.subjectquestioninguk
dc.subjectstudents of the specialty "Ecology"uk
dc.subjectenvironmental educationuk
dc.titleРезультаты анкетного опроса студентов специальности «Экология» Таврического государственного агротехнологического университета в области экологического образования в университетской средеuk
dc.title.alternativeThe results of a questionnaire survey of students of the specialty "Ecology" of the Tavria State Agrotechnological University in the field of environmental education in the university environmentuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Геоекологія та землеустрій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Сборник статей 2020 8.04-268-273.pdf464.32 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.