Please use this identifier to cite or link to this item:
http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10386
Title: | Прокрастинація як аспект поведінки педагога та шляхи її подолання |
Other Titles: | Procrastination as a behavior’s aspect of teacher and ways to overcome it |
Authors: | Єременко, Лариса В'ячеславівна Еременко, Лариса Вячеславовна Yeremenko, Larysa Ісакова, Олена Іванівна Исакова, Елена Ивановна Isakova, Olena Тараненко, Галина Григорівна Тараненко, Галина Григорьевна Taranenko, Halyna Шлєіна, Людмила Іванівна Шлеина, Людмила Ивановна Shlieina, Liudmyla |
Keywords: | феномен прокрастинації;прокрастинатор;перфекціонізм;копінг-стратегія;самооцінка;phenomenon of prokrastination;procrastinator;perfectionism;koping-strategy;training;self-assessment |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | ТДАТУ |
Series/Report no.: | Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти: збірник науково-методичних праць Таврійського Державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного;Вип. 24 (С. 559-564) |
Abstract: | UK: У статті представлено огляд досліджень феномена прокрастинації, підходів до класифікації прокрастинації. Також проаналізовано причини виникнення прокрастинації, її структурна організація, запропоновано алгоритм подолання прокрастинації для педагогів. EN: The review of researches of the prokrastination’s phenomenon, approaches to classification of a prokrastination is presented in this article. In the article the reasons of emergence of a prokrastination are also analyzed, its structural organization, the algorithm of its overcoming is presented. |
URI: | http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/10386 |
Appears in Collections: | кафедра Суспільно-гуманітарні науки |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ПРОКРАСТИНАЦІЯ ЯК АСПЕКТ ПОВЕДІНКИ ПЕДАГОГА ТА(1).pdf | 539.66 kB | Adobe PDF | View/Open |
Show full item record
CORE Recommender
???jsp.display-item.check???
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.