Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/9792
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorТітова, Олена Анатоліївна-
dc.contributor.authorТитова, Елена Анатольевна-
dc.contributor.authorTitova, Olena-
dc.date.accessioned2020-03-05T09:43:43Z-
dc.date.available2020-03-05T09:43:43Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/9792-
dc.description.abstractUK: В статті представлено філософські засади розроблення педагогічної системи розвитку творчого потенціалу майбутніх інженерів у аграрних університетах. Розглядаються результати філософського осмислення техніки, технічних систем, їх взаємодії з людиною та навколишнім середовищем у аспекті відповідальності науковців, інженерів, виробників і споживачів, обмежень та ризиків технічної творчості, а також наслідків автоматизації всіх рівнів, зокрема діяльності штучного інтелекту без участі інженера. На основі аналізу принципів філософії науки і техніки обґрунтовано низку підходів до формування інженера інноваційного типу. RU: В статье представлены философские основы разработки педагогической системы развития творческого потенциала будущих инженеров в аграрных университетах. Рассматриваются результаты философского осмысления техники, технических систем, взаимодействия их с человеком и окружающей средой в аспекте ответственности ученых, инженеров, производителей и потребителей, ограничений и рисков технического творчества, а также последствий автоматизации всех уровней, в частности деятельности искусственного интеллекта без участия инженера. На основе анализа принципов философии науки и техники обоснованы подходы формирования инженера инновационного типа. EN: The article presents philosophical foundations of a pedagogical system for development of a creative potential of future engineers at agricultural universities. The results of philosophical interpretation of technology, technical systems, their interaction with the human and the environment in the aspects of responsibility of scientists, engineers, manufacturers and consumers, the limitations and risks of technical creativity, as well as consequences of automation at all levels in particular the activity of artificial intelligence without an engineer. Philosophy of science and technology principles, which have been analyzed, became the approaches for further development of an innovative engineer.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesНауковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка;Вип. 1(20) (С. 57-62)-
dc.subjectфілософіяuk
dc.subjectкультураuk
dc.subjectтворчий потенціал інженераuk
dc.subjectінноваційна діяльністьuk
dc.subjectтехнічна творчістьuk
dc.subjectштучний інтелектuk
dc.subjectвідповідальністьuk
dc.subjectфилософияuk
dc.subjectтворческий потенциал инженераuk
dc.subjectинновационная деятельностьuk
dc.subjectтехническое творчествоuk
dc.subjectискусственный интеллектuk
dc.subjectответственностьuk
dc.subjectphilosophyuk
dc.subjectcultureuk
dc.subjectcreative potential of an engineeruk
dc.subjectinnovation activityuk
dc.subjecttechnical creativityuk
dc.subjectartificial intelligenceuk
dc.subjectresponsibilityuk
dc.titleФілософські засади системного розвитку творчого потенціалу студентів інженерних спеціальностейuk
dc.title.alternativeФилософские принципы системного развития творческого потенциала студентов инженерных специальностейuk
dc.title.alternativePhilosophical principles for system development of creative potential of engineering studentsuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Іноземні мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Тітова_2018_3.pdf907.73 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.