Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8006
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLemeshchenko-Lagoda, Viktoriia-
dc.contributor.authorЛемещенко-Лагода, Вікторія Володимирівна-
dc.contributor.authorЛемещенко-Лагода, Виктория Владимировна-
dc.contributor.authorKurashkin, О. С.-
dc.contributor.authorКурашкін, О. С.-
dc.date.accessioned2019-09-03T11:04:24Z-
dc.date.available2019-09-03T11:04:24Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/8006-
dc.description.abstractEN: The article is devoted to the aspects of using of graphics tablets on ESP lessons (English for specific purpose) by students of agrarian and technical specialties. The main prerequisites for the implementation of interactive teaching methods are determined, as well as the expediency of using information and communication technology (ICT) in order to prepare a competitive specialist that is able to use various language tools in a concrete communicative situation for the interaction among cultures. The necessity of developing new approaches to the organization of the educational process of learning English as a language for specific purpose, as well as its improvement and modernization, is considered. The importance of ICT implementation into the educational process and its significance for raising students’ learning and cognitive activity and motivation are highlighted and clarified. UK: Стаття присвячена питанням використання графічних планшетів на заняттях з іноземної мови професійного спрямування студентами немовних спеціальностей аграрного та технічного профілю навчання. Визначено головні передумови застосування інтерактивних методів навчання, а також обґрунтовано доцільність використання інформаційно-комунікаційних технологій з метою підготовки конкурентоспроможного спеціаліста, здатного використовувати різноманітні мовні засоби, необхідні у конкретній комунікативній ситуації для спілкування в умовах сьогодення. Обумовлено потребу розробки нових підходів щодо організації навчального процесу під час вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням, а також його удосконалення та модернізації.uk
dc.language.isoenen
dc.relation.ispartofseriesUkrainian Journal of Educational Studies and Information Technology;Vol. 7, Issue 2-
dc.subjectinteractive methodsuk
dc.subjectgraphics tabletsuk
dc.subjectproject technologyuk
dc.subjectinteractive approachuk
dc.subjectEnglish for specific purposes (ESP)uk
dc.subjectEnglish as a foreign language (EFL)uk
dc.subjectlanguage competenceuk
dc.subjectinteraction skillsuk
dc.subjectforeign language proficiencyuk
dc.subjectінтерактивні методи навчанняuk
dc.subjectграфічні планшетиuk
dc.subjectпроектні технологіїuk
dc.subjectінтерактивний підхідuk
dc.subjectАнглійська мова за професійним спрямуваннямuk
dc.subjectАнглійська як іноземна моваuk
dc.subjectмовна компетенціяuk
dc.subjectнавички взаємодіїuk
dc.subjectрівень володіння іноземною мовоюuk
dc.titleTechnology in the classroom: using graphics tablets for ESP lessons in agrarian and technical universitiesuk
dc.title.alternativeТехнології аудиторного навчання: використання графічних планшетів на заняттях з англійської мови фахового спрямування в аграрних та технічних ЗВОuk
dc.typeWorking Paperuk
Appears in Collections:кафедра Іноземні мови

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лемещенко-Лагода, Курашкин статья.pdf287.45 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.