Методологія оцінювання надійності дизельних двигунів при експлуатації на біодизелі
Вантажиться...
Дата
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
ORCID
Видавець
Херсон: ОЛДІ-ПЛЮС
Анотація
UK: Нестабільність функціонування або відмова працездатності сільськогосподарської техніки призводить до її простоїв і, як наслідок, недотримання агростроків, зменшення продуктивності і врожайності. Сучасна мобільна сільськогосподарська техніка являє собою складні енергонасичені комплекси, працездатність яких залежить від надійності їх окремих агрегатів, зокрема двигунів. Працездатність дизельних двигунів, в свою чергу, визначається технічним станом його складових частин, у тому числі паливної системи, більше 50% відмов якої пов’язані із неякісними показниками дизельного пального. Це призводить до прискореного зносу не тільки сполучень паливної системи, але і деталей дизельного двигуна в цілому.
Розроблені і досліджені математичні моделі надійності дизельного двигуна при експлуатації як мінеральному, так і на біодизельному пальному. Приведені результати досліджень математичних моделей експлуатаційної надійності функціональних систем дизельного двигуна трактора. Зниження ймовірностей безвідмовної роботи дизельного двигуна на біологічних пальних складає 10,6% по відношенню до роботи на мінеральних пальних. Таке зниження ресурсу елементів і функціональних систем дизельного двигуна при роботі на біологічних пальних, пояснюється активною дією метанолів на матеріали усіх елементів паливної системи і системи змащення, що призводить до руйнування поверхонь і збільшення зносу деталей сполучень. EN: Instability of the functioning or refusal of the efficiency of
agricultural machinery leads to its downtime and, as a
consequence, non-compliance with agrostates, reducing
productivity and yield. Modern mobile agricultural machinery is a
complex energy-intensive system, the performance of which
depends on the reliability of their individual units, in particular
engines. The efficiency of diesel engines, in turn, is determined by
the technical state of its components, including the fuel system,
with more than 50% of failures associated with poor quality diesel
fuel. This leads to accelerated wear, not only combinations of the
fuel system, but also the parts of the diesel engine as a whole.
The mathematical models of reliability of a diesel engine
during operation both on mineral and on biodiesel fuel have been
developed and investigated. The results of researches of
mathematical models of operational reliability of functional
systems of a diesel engine of a tractor are resulted. The reduction of
the probability of a fail-safe operation of a diesel engine on
biological fuels is 10.6% in relation to work on mineral fuels. Such
a decrease in the resource of the elements and functional systems of
the diesel engine when working on biological fuels, due to the
active action of methanol materials on all elements of the fuel
system and lubrication system, which leads to the destruction of
surfaces and increase wear of the components of combinations.