Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/5165
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorАрестенко, В. В.-
dc.contributor.authorАрестенко, Тетяна Вікторівна-
dc.contributor.authorАрестенко, Татьяна Викторовна-
dc.contributor.authorArestenko, Tetiana-
dc.contributor.authorАрестенко, В. В.-
dc.date.accessioned2018-12-04T09:19:26Z-
dc.date.available2018-12-04T09:19:26Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/5165-
dc.description.abstractUK: Дослідити стан та тенденції розвитку маркетингових досліджень в Україні в системі Social Media Marketing. Результати дослідження отримано за допомогою онлайн опитувань та спостереження у соціальних мережах. Для збору первинної інформації був використаний метод маркетингового експерименту. Поряд з даними методами використовувалися методи індуктивного і дедуктивного пізнання, аналітичний і структурно-логічний для дослідження тенденцій ринку маркетингових досліджень в Україні. RU: Цель. Определить перспективные направления проведения маркетинговых исследований в социальных сетях. . Результаты исследований получены с помощью онлайн опросов в социальных сетях. Для сбора первичной информации был использован метод маркетингового эксперимента. Наряду с выше перечисленными методами авторами использовались методы индуктивного и дедуктивного познания, аналитический и структурно-логический. EN: Purpose. To investigate the main issue and trends of providing marketing research in social networks.Methodology of research. Data collection was achieved by using an online survey and observation. Primary data was gathered from a marketing experiment. In addition to the above stated methods the authors used inductive and deductive learning, analytical and structured logical methods. Findings. Social network is an online service, either a website or a platform, meant to organize social interactions. According to the findings from different analytical sites, every other internet user is subscribed for at least one social network. Social media marketing is a qualitative marketing campaign, which is built on the result of a marketing research and designed to strategically deliver information about goods and services only to interested consumers. The paper describes main features which explain how social networks can be an excellent field for marketing research. Originality. Five key features of marketing researching tools in the system of social networks are founded and described. Practical value. Marketing research in SMM helps a company to get direct feedback from existing customers and potential customers alike while making the company seem more personable. The interactive nature of social media give customers an opportunity to ask questions or to voice complaints which creates an inclusive atmosphere where they feel as part of a force driving decision making.uk
dc.language.isoukuk
dc.relation.ispartofseriesНауково-виробничий журнал «Інноваційна економіка»;№ 1-2 [67] (С. 109 – 113)-
dc.subjectмаркетингuk
dc.subjectринок маркетингових дослідженьuk
dc.subjectмаркетингова діяльністьuk
dc.subjectсоціальні медіаuk
dc.subjectсоціальні мережіuk
dc.subjectsocial media marketinguk
dc.subjectмаркетинговые исследованияuk
dc.subjectмаркетинговая деятельностьuk
dc.subjectсоциальные медиаuk
dc.subjectсоциальные сетиuk
dc.subjectmarketinguk
dc.subjectmarketing activityuk
dc.subjectsocial mediauk
dc.subjectmarket researchuk
dc.subjectsocial networkinguk
dc.titleПерспективні напрями розвитку ринку маркетингових досліджень у системі SOCIAL MEDIA MARKETINGuk
dc.title.alternativeПерспективные направления развития рынка маркетинговых исследований в системе SOCIAL MEDIA MARKETINGuk
dc.title.alternativePotential ways of marketing research in the social networksuk
dc.typeArticleuk
Appears in Collections:кафедра Маркетинг

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
9.pdf383.89 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show simple item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.