Tsatu logo
ISSN: 2524-0714

Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4619
Title: Особливості застосування методів ціноутворення на продукцію підприємств АПК України
Authors: Васильченко, Олена Олегівна
Васильченко, Елена Олеговна
Vasylchenko, Olena
Баєва, О. І.
Keywords: тип ринкової конкуренції;монополістична конкуренція;метод перерозподілу постій- них витрат по всій продукції підприємства;ринкові методи ціноутворення;коефіцієнт еластичності попиту;оптимальна ціна;оптимальний обсяг продажу;цінова дискримінація;product market competition;monopolistic competition;a method of redistribution of fixed costs across the enterprise;the market pricing methods;coefficient of elasticity of demand;the optimal price;best sales;price discrimination
Issue Date: 2015
Publisher: Мелітополь: Люкс
Series/Report no.: Збірник наукових праць Таврійського державного агротехнологічного університету (економічні науки);№ 1(29) (С. 86-93)
Abstract: UK: В статті розкрито можливості застосування деяких методів ціноутворення при визначенні ціни реалізації продукції підприємства: методу перерозподілу постійних витрат по всій продукції підприємства, застосування методу встановлення ціни в залежності від попиту, використання стратегії цінової дискримінації. Зроблено висновок, що сучасні підприємства повинні вибрати метод, що дозволить більш правильно визначити ціну на товар, який вони мають намір реалізувати за певного типу ринкової конкуренції. EN: The article noted that the sale of any product on the market is at a certain price, which expresses the monetary value of goods. The process of forming prices for a particular product depends on many factors, both internal and external, and this is conditioned by the relevance of the chosen topic. During the study applied methodological techniques specific disciplines, including microeconomics and statistics. As the object of study selected private enterprise Margaryan LS Melitopol district of Zaporozhye region, which is engaged in production and sale of dairy products. Emphasized the importance of competition factors when deciding on the price of the goods. Companies that adhere to such tactics, set the price for their goods just above or slightly below the competition. It is shown that inmodern practice of pricing there is a fairly wide range of approaches and methods of direct and indirect price calculation. During the price calculation, you can use several methods simultaneously with the predominance of any of them. The article shows the possibility of using some pricing methods in determining the prices of products the company, namely the method of redistribution of fixed costs across the enterprise, applying the method of pricing based on demand for butter and cheese, smoked, using price discrimination strategy for the implementation cheese suluguni. It is concluded that the price can be determined in different ways, each of which has different effects on the price level. Therefore, firms are trying to choose a method to more accurately determine the price of a particular product.
URI: http://elar.tsatu.edu.ua/handle/123456789/4619
Appears in Collections:кафедра Бізнес-консалтинг та міжнародний туризм

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ilovepdf_com-84-91.pdf858.74 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
Show full item record ???jsp.display-item.check???


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.